اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

12 ایستگاه لرزه‌نگاری در اصفهان راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال گذشته 400 میلیون تومان برای افزایش تعداد ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در اختیار مرکز لرزه‌نگاری قرار گرفت که با اختصاص این اعتبار تاکنون ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موجود در اصفهان به 12 ایستگاه افزایش یافته است.

12 ایستگاه لرزه‌نگاری در اصفهان راه‌اندازی شده است

منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی همچون زلزله یک امر ضروری تلقی می‌شود، اظهار کرد: البته این ضرورت برای ساختمان‌های مسکونی موجود در مناطق روستایی بیشتر احساس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان به عنوان استان معین تهران در زمینه مدیریت بحران است، اضافه کرد: خسارت‌های ناشی از وقوع زلزله در ساختمان‌های مسکونی موجود در مناطق روستایی بیشتر بوده و با توجه به این موضوع طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی با محوریت بنیاد مسکن از حدود هفت سال پیش تاکنون در استان اصفهان در حال اجرا است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه وقوع زلزله یک مرکز زلزله‌نگاری در استان وجود دارد که با اعتباری که در سال گذشته در اختیار مرکز لرزه‌نگاری قرار داده شد، ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در سطح استان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال گذشته 400 میلیون تومان برای افزایش تعداد ایستگاه‌های لرزه‌نگاری در اختیار مرکز لرزه‌نگاری قرار گرفت که با اختصاص این اعتبار ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موجود در استان اصفهان به 12 ایستگاه افزایش یافته است.

شیشه‌فروش با اشاره به کاربرد ایستگاه‌های لرزه‌نگاری تاکید کرد: مرکز و ایستگاه‌های لرزه‌نگاری رخداد‌های زلزله را به صورت مداوم رصد می‌کنند و در حال حاضر اصفهان به عنوان یک شهر امن در سطح کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: امن بودن اصفهان سبب شده است که این استان به عنوان استان معین تهران در زمینه مدیریت بحران در سطح کشور شناخته شود و زیر‌ساخت‌های بسیار خوبی برای مقابله با بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی در استان وجود دارد و حداقل اینکه اصفهان از 100 سال گذشته تاکنون با حادثه بزرگی رو‌به‌رو نبوده است.

انتهای پیام/و20/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول