اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه لرزه نگاری قوچان خواستار شد

اختصاص اعتبارات حوادث به شبکه لرزه نگاری شمال شرق

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه لرزه نگاری قوچان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این شبکه خدمات ثبت و گزارش‌های زلزله‌های خراسان شمالی را ارائه می‌کند، خواستار اختصاص اعتبارات حوادث به شبکه لرزه نگاری قوچان شد.

اختصاص اعتبارات حوادث به شبکه لرزه نگاری شمال شرق
علیرضا مهراب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ این شبکه به عنوان مرکز مجهز شبکه لرزه نگاری در شرق کشور تمام زمین لرزه‌های این منطقه را ثبت و گزارش می‌کند.
وی با اشاره به اینکه ارائه گزارش‌های این شبکه لرزه نگاری برای مدیریت بحران و همچنین مسئولان برای برنامه‌ریزی بسیار اثرگذار است، بر اختصاص اعتبارات به منظور انجام مأموریت‌ها و توسعه خدمات تأکید کرد.
مسئول شبکه لرزه نگاری قوچان در ادامه با اشاره به اینکه کانون زمین‌لرزه‌های روز گذشته خراسان شمالی در 25 کیلومتری شمال بجنورد و حوالی سرحد بوده است، گفت: این زمین‌لرزه‌ها به خاطر قرار گرفتن استان بر روی گسل‌های کپه داغ و داغیان بوده که هر از چند وقت فعال می‌شود.
وی اظهار داشت: طی روز گذشته به کرات پس لرزه‌های زیر دو ریشتری روی داد که به خاطر جلوگیری از نگرانی مردم این‌ موارد گزارش نشد.
مهراب قدرت بیشترین زمین لرزه این استان طی روز گذشته را به بزرگی 2/4 ریشتر برشمرد و خواستار آمادگی هر چه بیشتر مردم برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی شد.
انتهای پیام/و۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول