اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

اضمحلال و نابودی کامل صهیونیست‌ها نزدیک است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: با وجود حمایت آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها و سازمان ملل از رژیم صهیونیستی، اما با عنایت خداوند متعال، حمایت مسلمانان جهان و عزم حزب‌الله، اضمحلال و نابودی کامل صهیونیست‌ها نزدیک است.

اضمحلال و نابودی کامل صهیونیست‌ها نزدیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تشریح تاریخچه و دلایل اهمیت سرزمین مقدس فلسطین اظهار داشت: امروز متأسفانه بیش از 60 سال است که سرزمین مقدس فلسطین با توطئه مستکبران دنیا، در دست خبیث‌ترین، رذل‌ترین و خونخوارترین افراد، یعنی صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

وی یادآور شد: سابقه ظلم، جنایت، خباثت و آدم‌کشی صهیونیست‌ها به گذشته‌های دور برمی‌گردد و یهودی‌ها که خود را فرزندان خدا می‌دانند به صریح قرآن به عنوان دشمن‌ترین افراد نسبت به مسلمانان محسوب می‌شوند.

خطیب جمعه طبس اضافه کرد: صهیونیست‌ها علاقه افراطی به ثروت‌اندوزی و جمع‌آوری مال از هر روش ممکن دارند و این موضوع آنها را به بزرگ‌ترین سرمایه‌داران تبدیل کرده است که حمایت همیشگی دولت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز به این دلیل است که رشته اقتصادی آمریکا در دست صهیونیست‌هاست.

وی تصریح کرد: با وجود حمایت آمریکا و سایر ابرقدرت‌ها و سازمان ملل از صهیونیست‌ها اما با عنایت خداوند متعال و براساس وعده صریح قرآن (هرچه صهیونیست‌ها آتش جنگ را برافروزند، خدا به دست بندگان مخلصش خاموش می‌کند)، با حمایت مسلمانان جهان و عزم حزب‌الله، اضمحلال و نابودی کامل صهیونیست‌ها نزدیک است که شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های 33 و 22 روزه مصداقی از ضعف و سقوط این رژیم منحوس است.

امام جمعه طبس همچنین به سخنی از مقام معظم رهبری درباره اهمیت روز قدس اشاره کرد که می‌فرمایند «روز قدس پشتوانه امنیت کشور ما هم است، این را همه آحاد مردم عزیز ما بدانند هر یک نفری که روز قدس به خیابان‌ها می‌آید به سهم خود به امنیت کشور، امنیت ملت و حفظ دستاوردهای انقلابش کمک می‌کند.»

مهاجریان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع وجوب پرداخت زکات فطره اشاره و خاطرنشان کرد: در پایان ماه رمضان و پس از رؤیت هلال ماه، پرداخت زکات فطره برای سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل او حتی اگر بالغ و مسلمان نباشند، واجب می‌شود و مستحب است قبل از نماز عید فطر پرداخت شود.

وی درباره میزان زکات فطره نیز گفت: میزان زکات فطره به ازای هر نفر معادل سه کیلوگرم از مواد خوراکی که بیشتر در طول سال استفاده می‌شود است که باید سه کیلوگرم از کالا یا معادل مبلغ آن پرداخت شود.

خطیب جمعه طبس بهترین محل برای پرداخت زکات فطره را صندوق‌های کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) دانست و این صندوق‌ها را مورد تأیید مقام معظم رهبری و مراجع تقلید معرفی کرد.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل کشور سوریه اشاره و بیان کرد: دولت و ارتش سوریه در سرکوب تروریست‌ها و مزدوران اجانب به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

وی ادامه داد: مستکبران برای ساقط کردن دولت سوریه هر روز طرح و برنامه‌ای دارند اما قطعاً به این رؤیای خبیثانه خود نرسیده و دولت و ملت سوریه بر همه توطئه‌ها پیروز خواهند شد.

تأکید بر لزوم کمک به مردم مظلوم فلسطین و زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی، گرامیداشت سالروز بازگشت افتخارآفرین آزادگان به میهن اسلامی، یادآوری سالروز کودتای ننگین انگلیسی و آمریکایی در 28 مرداد سال 1332، گرامیداشت هفته دولت و هفته دفاع مقدس، یادآوری سالروز آتش‌سوزی مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها، و تقدیر از مردم شهرستان طبس به دلیل حضور گسترده در برنامه‌های ماه مبارک رمضان و در راهپیمایی روز جهانی قدس از دیگر سخنان حجت‌الاسلام مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول