اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

تدوین طرح جامع رفع نقاط حادثه خیز خراسان‌رضوی ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: تدوین طرح جامع رفع نقاط حادثه خیز خراسان‌رضوی ضروری است.

تدوین طرح جامع رفع نقاط حادثه خیز خراسان‌رضوی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی ظهر امروز در جلسه کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی با اشاره به موقعیت شهر مشهد و نیز خراسان‌رضوی اظهار کرد: سرویس دهی 50 درصد ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور به مشهد در مناسبت‌های خاص، وجود 51 درصد اماکن اقامتی در مشهد و همچنین وجود 46 درصد حمل و نقل هوایی در مشهد نشان از اهمیت توجه به جایگاه حمل و نقلی این استان و شهر مشهد دارد.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی به عنوان پر زائرترین استان کشور سالانه شاهد تردد حدود 28 میلیون مسافر است، افزود: حجم بالای سفرها در مسیرهای منتهی به مشهد سبب می‌شود که موضوعات راهنمایی و رانندگی و مسائل مرتبط با حمل و نقل و ایمنی تردد برای مسئولان استان از اولویت ویژه‌ای برخوردار باشد.

صلاحی در ادامه به اقدامات دستگاه‌های اجرای استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، سال گذشته کاهش 13 درصدی تلفات در استان خراسان‌رضوی داشتیم اما در این ارتباط  تدوین طرح جامع رفع نقاط حادثه خیز خراسان‌رضوی ضروری است.

وی با اشاره به جان باختن سالانه 23 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی خاطر نشان کرد: از آنجا که نخستین عامل در وقوع تصادفات، عدم رعایت سرعت مطمئنه است باید برای مدیریت سرعت در رانندگی، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها به مقوله فرهنگ‌سازی توجه جدی داشته باشند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کمیسیون ایمنی، حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان‌رضوی گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب علایم و حضور موثر پلیس از دیگر مواردی است که در کاهش تلفات موثر است و در این راستا به روز شدن امکانات و تجهیزات پلیس در راستای کاهش تلفات و سوانح رانندگی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی به تجهیزات راه‌های استان اشاره کرد و گفت: حدود 25 خودرو و 11 دوربین کنترل سرعت جدید به تجهیزات پلیس راه استان افزوده می‌شود همچنین سال گذشته 39 میلیارد ریال از محل درآمد جرایم استان به پلیس راهور اختصاص یافت که باید تمام این اعتبارات در راستای برنامه‌های این دستگاه هزینه شود.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی باید نخستین دستگاهی باشد که در شهرستان‌های تازه تاسیس مستقر می‌شود.

صلاحی در ادامه از سوانح رانندگی به عنوان تلفات خاموش یاد کرد و اظهار داشت: تمام ماموران راهور استان خراسان رضوی نسبت به متخلفان قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه اغماض و گذشت پرهیز کنند.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین تعیین اولویت‌ها را برای برنامه‌ریزی صحیح در استان ضروری دانست.

وی افزود: تمام اعضای کمیسیون حمل و نقل باید تحلیلی از وضعیت موجود خود تهیه و به مرکز ارسال کنند تا بر اساس آن اولویت‌ها شناسایی و بودجه‌ای متناسب با آنها جذب شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول