اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان خبر داد

راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان خبر داد.

راه‎اندازی کمیته تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست صمیمی و تخصصی جوانان فرهیخته استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه مسئولیت این کمیته به عهده سید روح‎الله حسینی رئیس حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان است اظهار داشت: برای رسیدن به افق چشم‎انداز "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استان گلستان" دو رسالت مهم بر عهده فرهیختگان و مسئولان است که یکی "توانمندسازی و هدایت" و دیگری "فرصت‎سازی و حمایت" است.

وی تصریح کرد: در توانمندسازی و هدایت باید طرح و برنامه ارائه و پشتوانه‎های مادی و معنوی برای آن تعریف کرد تا توانمندی موجود به سمت آنچه که مدنظر نظام است هدایت شود.

استاندار گلستان با بیان اینکه لازم است تا فرصت نقش‎آفرینی برای همگان ایجاد شود یادآور شد: نظام و مسئولان با میدان دادن به جوانان فرصت شکوفایی و پیشرفت آنان را فراهم می‎کنند که البته همزمان با فرصت‎سازی نیاز است تا حمایت نیز صورت بگیرد.

قناعت با اشاره به اینکه هر یک از طرح‎های ارائه شده از سوی فرهیختگان در جای خود قابل تحسین است تاکید کرد: اینکه تصور شود تمام طرح‎ها و ایده‎ها باید مورد حمایت واقع شوند تفکری اشتباه است اما توجه کردن به پروژه‎ها و فرصت ارائه به آن مورد تائید بوده و باید از بین طرح‎ها بهترین و شاخص‎ترین آنها مورد استفاده قرار گیرد.

وی فرهنگ‎سازی در جامعه را یکی از امتیازات طرح برشمرد و بیان داشت: هر یک از طرح‎ها علاوه بر اینکه باید فرهنگ صحیح را در جامعه پیاده کنند لازم است از لحاظ محتوایی نیز غنی بوده و خلأ تئوریک نداشته باشند چرا که ما می‎خواهیم الگوی اسلامی ایرانی از غنای کافی برخوردار باشد و بر اساس آن برنامه‎ها عملیاتی شود.

استاندار گلستان توجه به فرهنگ را از موضوعات جدی عنوان کرد و یادآور شد: برای هر فعالیتی که قرار است شکل بگیرد باید بسته فرهنگی نیز وجود داشته باشد که متاسفانه خلأ این موضوع احساس می‎شود.

قناعت در خصوص بسترسازی فرهنگ مقاومتی در جامعه گفت: استارت فرهنگ مقاومتی گر چه با این عنوان ذکر نشده اما از زمان شبیخون فرهنگی توسط مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید شده و استارت این موضوع نیز از آن زمان در کشور آغاز شده است.

نشست صمیمی و تخصصی جوانان فرهیخته استان گلستان با محوریت "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت استان گلستان" با همت حوزه مشاوران جوان استانداری گلستان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل امور اجتماعی استانداری، اداره کل ورزش و جوانان استان و دفتر نخبگان استان برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول