اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبادان:

روز قدس پیشانی و قلب اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت آبادان گفت: حق طلبی دین اسلام در میان ملت‌های مسلمان باعث شده که روز قدس مانند قلب و پیشانی در درون دین مبین اسلام بدرخشد.

روز قدس پیشانی و قلب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌السلام فیض‌الله رجبی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی عمومی آبادان که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد:‌ حق‌طلبی دین مبین اسلام و قوانین محکم و ماندگار این دین در حقوق انسان‌ها به ویژه انسان‌های آزاده و مظلوم دنیا باعث ماندگاری روزی چون روز قدس شده است.

وی افزود: امروز یک تحرک عظیم و تاریخی توسط رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) در جهان بنا گذاشته شده که باعث یک حرکت عظیم در میان همه ملت‌های آزاده جهان خصوصا ملت‌های مسلمان شده است.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: قدس و سرزمین مقدس فلسطین که به سبب اشغال‌گری صهیونیست‌ها می‌رفت که از یادها و تاریخ پاک شود امروزه و با روز تاریخی قدس جایش را در دل و روح همه مسلمان باز کرده است.

وی با اشاره به ارزش‌های دین مبین اسلام گفت: ارزش‌هایی مانند آزادگی، آزادی، حق‌طلبی، عدالت و بیان حقایق انسانی را می‌توان از دلایل اصلی نفوذ و گرایش بیش‌از پیش ملت‌های جهان به دین اسلام برشمرد.

* هدف ما از بین بردن یهودیان نیست

رجبی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌ها در برابر فلسطین تصریح کرد: همه کشورهای مسلمان در انتظار آزادی قدس هستند اما این بدان معنا نیست که ما به دنبال از بین بردن قوم یهود باشیم با وجود آنکه این قوم بیشترین پیامبران را در میان دیگر اقوام داشته‌اند اما بیشترین خطاها و مشکلات را در جهان ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: هدف همه انسان‌های آزاده در راهپیمایی روز قدس تشکیل دولت و کشوری از همه مردمان سرزمین فلسطین است آنچنان که قبل از اشغال خاک این کشور به نسبتی که جمعیت همه اقوام این در این سرزمین داشتند دولتی متشکل از آنها به زمامداری در فلسطین مشغول بود.

امام جمعه موقت آبادان ادامه داد: ملت‌های مسلمان افکار فاشیستی ندارند که به دنبال از بین بردن قوم یهود باشند اما چنانچه افکاری ضد اسلام و مسلمانان در جهان امروز عمل کند همه مسلمانان به قطع با این افکار برخورد جدی می‌کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه هم اکنون صهیونیسم‌ها در ضدیت با دین اسلام به اشغال سرزمین فلسطین و ملت مسلمان این کشور مشغول هستند.

رجبی با اشاره به خواسته مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس گفت: اسلام دین حقیقت و خواسته مسلمان در آزادی قدس یک خواسته حقیقی است و  مسلمانان فلسطین حق زندگی در وطن اصلی خود را دارند.

رجبی افزود: اگر امروز در جهان قوانینی وجود دارد عالی‌ترین این قوانین در دین مبین اسلام بدون تحریف و انحراف باقی مانده و بدون شاخه گرفتن تشیع را در دل خود جای داده است.

* زن‌ها در جهان غرب برای مسلمان شدن پیشتاز هستند

امام جمعه موقت آبادان با اشاره به قوانین آزادی خواهی و برابری در اسلام گفت: حق‌طلبی اسلام و آموزه‌های بدون انحراف آن روز به روز باعث افزایش گرایش انسان‌ها در کشورهای غیر مسلمان چون فرانسه، ایتالیا، انگلیس و آمریکا هستیم.

رجبی در پایان گفت: با وجود همه تبلیغات منفی غربیان علیه مسلمانان و اسلام و با توجه به آمارهای موجود زن‌های غیر مسلمان کشورهای غربی نسبت به مردان در روی‌ آوردن به اسلام پیشگام و پیش قدم هستند.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول