اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر بوشهر خبر داد

احداث بزرگ‌ترین پایگاه امداد هوایی کشور در بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، بزرگ‌ترین پایگاه امداد هوایی هلال احمر کشور در شهرستان دیر استان بوشهر احداث خواهد شد.

احداث بزرگ‌ترین پایگاه امداد هوایی کشور در بوشهر

عبدالکریم شعبانزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پیش‌نویس قرارداد اجرای این پروژه بین هلال احمر و قرارگاه خاتم‌الانبیا نهایی شده و زمین مورد نظر نیز در روستای دوراهک دیر تعیین شده است.

وی افزود: 16 هکتار زمین برای این پایگاه در نظر گرفته شده و کل اعتبار لازم در قرارداد این پروژه 122 میلیارد ریال است.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به مدت زمان دو ساله برای اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 استان کشور پایگاه امداد هوایی دارند و این پایگاه در استان بوشهر، بزرگ‌ترین پایگاه امداد هوایی کشور محسوب می‌شود.

شعبانزاده گفت: عملیات اجرایی این پایگاه امداد هوایی نیمه نخست امسال آغاز می‌شود ضمن اینکه تامین بالگرد و تجهیزات نیز بر عهده جمعیت هلال احمر کشور است.

وی با اشاره به احداث پایگاه امداد هسته‌ای در بوشهر بیان کرد: در سمینار مدیران هلال احمر در گلستان پس از اینکه اصفهان خبر تشکیل امداد هسته‌ای خود را اعلام کرد ما نیز پیشنهاد دادیم با وجود نیروگاه اتمی، پایگاه امداد هسته‌ای در بوشهر احداث شود که مورد موافقت قرار گرفت.

مدیرعامل هلال احمر بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر هلال احمر استان بوشهر 40 هزار عضو فعال دارد و در سه حوزه جوانان، داوطلبان و امداد فعالیت می‌کنند و 9 پایگاه امداد و نجات در استان بوشهر وجود دارد که شامل چهار پایگاه دریایی، یک پایگاه کوهستانی و چهار پایگاه جاده‌ای است.

وی افزود: پیش‌بینی داریم اگر شرایط فراهم شود سه پایگاه دریایی دیگر را تاسیس کرده و به دنبال مجوز تاسیس شعبه هلال احمر در جم و تاسیس شعبه ویژه در عسلویه هم هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: ایجاد یک اردوگاه فرهنگی، تفریحی و امدادی به وسعت 10 هکتار در پشت کوه دشتستان را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول