اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعیت هلال احمر قم صورت گرفت

برگزاری همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت

خبرگزاری فارس: همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت به همت معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

برگزاری همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت دوشنبه شب با حضور 360 نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان و مسئولان این نهاد در مجتمع وتوس برپا شد.

در این همایش که به همت معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با حضور در جایگاه با بیان اینکه کمک به محرومان پیام جاودانه‌ای است که از سوی دین مبین اسلام به شکل کاملا دقیق بیان شده گفت: طرح همای رحمت در همین راستا و با تأسی به سیره مولایمان علی(ع) و با هدف ترویج سیره علوی و مشارکت حداکثری داوطلبان به منظور حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی اجرا می‌شود.

خلیل‌الله سائلی با اشاره به اینکه طرح همای رحمت از نظر کمک‌های خیرین نسبت به سال گذشته 120 درصد افزایش داشته است خاطر نشان کرد: از ابتدا تا نیمه ماه مبارک رمضان بیش از 5 هزار سبد کالا برای نیازمندان شناسایی و توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر توزیع شده است. 

این مسئول با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان 7 هزار سبد غذایی توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان میان محرومان و نیازمندان جامعه توزیع خواهد شد تصریح کرد: حدود 500 میلیون تومان مبلغ اهدایی نیکوکاران و خیرین برای کمک به نیازمندان در ماه مبارک رمضان بوده است.

در ادامه این همایش رئیس فرهنگستان علوم انسانی ایراد سخنرانی کرد و با تاکید بر اینکه شکر نعمت، نعمت‌ها را افزایش می‌دهد و کفر نعمت، آن را از ما می‌گیرد عنوان کرد: کسانی که وجود خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، خود را ثابت قدم کرده و خداوند در پاسخ به ایشان سرمایه مضاعف‌تری را اعطا می‌کند. 

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری با اشاره به اینکه مؤمنین همچون اعضای بدن بوده که به یکدیگر پیوسته هستند خاطر نشان کرد: اگر انسانی نسبت به درد و مشکل مؤمنی بی‌تفاوت بود، ایمان وی ضعیف شده است.

رئیس فرهنگستان علوم انسانی با تاکید بر اینکه خداوند خرسند کردن و برطرف کردن مشکلات مؤمنان را بسیار دوست دارد اضافه کرد: خداوند ثواب و پاداش عظیمی را برای کسانی که مشکلات همنوعان خود را برطرف می‌کنند، وعده داده است.

اجرای برنامه تواشیح و مصاحبه کوتاه با یکی از بانوانی که مسلمان شده از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول