اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اهدای همه جوایز به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

حمید سوریان منش پهلوانی خود را تکمیل کرد

خبرگزاری فارس: مراسم تجلیل از حمید سوریان، دارنده مدال طلای المپیک 2012 و ابراز همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی با حضور مسئولان و مردم ولایی ری برگزار شد و حمید سوریان با اهدای جوایز خود به زلزله‌زدگان، منش پهلوانی خود را تکمیل کرد.

حمید سوریان منش پهلوانی خود را تکمیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم تجلیل از حمید سوریان، دارنده مدال طلای المپیک 2012 و ابراز همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان و جمع کثیری از خانواده شهدا و ایثارگران در باشگاه شهید مقدم شهرری برگزار شد.

حضور پرشور جوانان از جمله ویژگی‌های این مراسم بود و از سوی فرماندار شهرستان ری به الگوگیری از جوانان غیور و ارزشی ایران اسلامی توصیه شدند.

همایش تجلیل از دارنده مدال طلای المپیک 2012 به همت فرمانداری ری برگزار شد و طی آن از فرزند پرافتخار ری تجلیل به‌عمل آمد. این مراسم با هدف تقدیر از شایستگی‌های نابغه کشتی فرنگی و ابراز همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی در سالن شهید مقدم شهرری به نشانی خیابان فرمانداری، روبروی فرمانداری شهرستان ری از ساعت 22 آغاز شد و تمهیدات لازم برای حضور شهروندان علاقمند در نظر گرفته شده بود.

مراسم تجلیل از حمید سوریان و ابراز همدردی با بازماندگان زلزله آذربایجان‌شرقی با حضور پرشور خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رسول‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان، حسین طلا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، صفرعلی براتلو معاون سیاسی ‌ـ انتظامی استاندار تهران، عبدالله زارع پدر کشتی شهرستان ری و بهترین مربی کشتی جهان در سال 2009، علیرضا جانه فرماندار اسبق ری، امیرحسین باقرنژاد فرماندار شهرستان ری، مرادعلی قائم‌مقام شبکه ورزش، شربیانی قهرمان آسیا و جمع کثیری از ورزشکاران و مردم شهیدپرور و ولایی ری برگزار شد. حال و هوای دیگری در این مجلس حاکم بود و همه آمده بودند تا ضمن قدردانی از شایستگی‌ها و زحمات فرزند پرافتخار ری با زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی ابراز همدردی کنند.

 

از یک دقیقه سکوت به احترام زلزله‌زدگان تا اهدای جوایز سوریان به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

در مراسم تجلیل از پهلوان حمید سوریان، بزرگ‌مرد کشتی فرنگی جهان و فاتح مدال طلای المپیک لندن و ابراز همدردی با زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی، شرکت‌کنندگان ضمن قرائت فاتحه به احترام کشته‌شدگان زلزله و به‌منظور ابراز همدردی با بازماندگان این حادثه یک دقیقه سکوت کردند.

نابغه کشتی فرنگی در ادامه هدیه شورای ورزش شهرستان ری که مشتمل بر 14 سکه بهار آزادی بود را برای کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی اهدا کرد.

 

بوسیدن دست پدر و تشکر از همراهی مردم

حمید سوریان که برای تجلیل به جایگاه دعوت شده بود از همه مردم غیور و ولایی شهرستان ری به دلیل همراهی وی و حضور پرشور در مراسم تجلیل قدردانی کرد.

دارنده مدال طلای المپیک 2012 از همه مربیان و افرادی که برای رسیدن وی به این عنوان کمک کردند تقدیر و تشکر کرد.

بزرگ‌مرد کشتی فرنگی جهان در بدو حضور پدرش در جایگاه بر دستان وی بوسه زد.

 

هدایای سوریان در مراسم تجلیل

در مراسم تجلیل از حمید سوریان و ابراز همدردی مردم شهرستان ری با بازماندگان زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی 14 سکه از سوی کمیته استقبال و تجلیل از حمید سوریان که متشکل از فرمانداری شهرستان ری، پیشکسوتان و ... بود، تقدیم شد، شهرداری و شورای شهر باقرشهر 50 میلیون ریال، اداره ورزش و جوانان ری سه سکه طلا، مجمع امور صنفی شهرستان ری 20 میلیون ریال، شرکت نوری تازه 100 میلیون ریال به نابغه کشتی جهان تقدیم کردند.

 

سوریان در یک نگاه

•حمید سوریان ریحان‌پور، نابغه 55 کیلویی کشتی فرنگی ایران در دوم شهریور سال 1364 در ری به دنیا آمد.

•با توجه به فعالیت برادرش در رشته کشتی و استعدادی که در این زمینه داشت از کودکی به این رشته ورزشی علاقه‌‌مند شد و تمرینات خود را از سن 12 سالگی در باشگاه کوثر ری زیر نظر استاد عبدالله زارع آغاز کرد. او ورزش حرفه‌ای را از عضویت در تیم ملی نوجوانان آغاز کرد و با درخشش در تشک کشتی خیلی زود نظر مربیان و پیشکسوتان این رشته را به خود جلب کرد. سوریان تاکنون موفق به کسب پنج مدال طلا در مسابقات جهانی و آسیایی شده است.

 

کارنامه زرین مرد طلایی کشتی ایران

•در سال 2001 دوبنده تیم ملی نوجوانان را در وزن 64 کیلوگرم بر تن کرد.

•در سال 84 و 85 به‌عنوان برترین کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران انتخاب شد.

•در سال 86 عنوان قهرمان قهرمانان ورزش ایران را از آن خود کرد.

•در سال 2005 در سن 20 سالگی اولین مدال طلای مسابقات جهان را از آن خود کرد.

•در سال 2006 در مسابقات گوانگژو با غلبه بر حریفان از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.

•در سال 2007 در مسابقات باکو مدال طلا را بر گردن آویخت.

•در سال 2008 در مسابقات آسیایی مدال طلا را از چنگ حریفان خود بیرون کشید.

•در سال 2009 در دانمارک به‌عنوان قهرمان میدان بر سکوی برتر ایستاد.

•در سال 2010 در مسکو مدال زرین دیگری را به دست آورد.

•و در سال 2012 نیز در مسابقات المپیک لندن کسب مدال طلای کشتی فرنگی ایران را به فهرست خود افزود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول