اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم خبر داد

آغاز سفرهای استاندار قم به بخش‌ها بعد از رمضان

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: پس از ماه مبارک رمضان، استاندار قم سفرهای دوره‌ای خود به بخش‌های مختلف استان را آغاز خواهد کرد.

آغاز سفرهای استاندار قم به بخش‌ها بعد از رمضان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی فرمانداری قم، دومین جلسه شورای تأمین مسکن قم 22 مرداد ماه با حضور اعضای کارگروه مسکن و به ریاست فرماندار قم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

غلام‌حسین خانی مدیرکل بنیاد مسکن استان قم در سخنانی با اشاره به مصوبات جلسات گذشته این شورا اظهار کرد: مسائل مرتبط با برق‌رسانی، آب‌رسانی و گازرسانی به طرح‌های مسکن مهر در بخش‌های مختلفی چون کهک، قنوات، جعفریه و سلفچگان در این جلسه مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نماینده شرکت برق قم در شورای مسکن قم نیز با بیان اینکه برق‌رسانی در بخش کهک با 60 درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است گفت: در منطقه سلفچگان نیز 90 درصد برق‌رسانی به پروژه‌های مسکن مهر صورت گرفته و منتظر خرید انشعاب برق توسط مشترکین هستیم.

در این جلسه علاوه بر موارد فوق نمایندگان شرکت‌های برق منطقه‌ای، ایزانلو مدیر کل آب و فاضلاب روستایی قم، نماینده شرکت گاز و شهرداران شهرهای تابعه قم هر یک گزارشی از عملکرد خود در خصوص ارائه خدمات و صدور پروانه ساخت و پایان کار مسکن مهر در بخش‌های مختلف ارائه کردند.

حقیقی‌مقدم در خصوص اجرای شبکه آب‌رسانی به مسکن مهر ابراز کرد: ایجاد شبکه نیازی به فروش انشعاب نداد و طی همین هفته باید با حضور نمایندگان تام‌الاختیار آبفار قم و بنیاد مسکن مشکلات این عرصه حل شود.

وی افزود: در شهر جعفریه نیز باید تا پایان دهم شهریور ماه انشعابات آب نصب شده و تحویل متقاضیان شود.

فرماندار قم با بیان اینکه مسکن مهر نباید به دلیل مشکلات جزئی معطل بماند گفت: در منطقه کهک نیز باید تا پایان مرداد ماه تمام انشعابات به برق شهری متصل شوند.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن باید ظرف دو روز آینده مستندات مربوط به خریداری 200 انشعاب برق را به شرکت برق قم ارائه دهد تا برق این 200 واحد تا پایان مرداد ماه وصل شود.

حقیقی‌مقدم در رابطه با مشکل دریافت مابه التفاوت هزینه انشعاب آب در بخش کهک گفت: هزار واحدی که تا پیش از امضای تفاهم‌نامه وزاری نیرو و راه و شهرسازی هزینه 311 هزار تومانی را پرداخته‌اند باید از نعمت آب شهری برخوردار شوند و ما به‌التفاوت احتمالی قانونی خود راه حل جداگانه خواهد داشت.

فرماندار قم در ادامه خواستار پیگیری شهرداران شهرهای تابعه قم در خصوص روشنایی معابر شهری شد و افزود: در خصوص گازرسانی به جعفریه نیز بنیاد مسکن قم یک هفته مهلت خواهد داشت تا اسناد لازم را به شرکت گاز ارائه دهد و شرکت گاز نیز یک هفته برای نصب کنتورها فرصت خواهد داشت.

حقیقی‌مقدم در ادامه به ساخت مساجد و مدارس در طرح‌های مسکن مهر قم اشاره کرد و بیان کرد: تعهد لازم برای تامین مابه‌التفاوت ساخت مساجد از طرف اداره کل راه و شهرسازی اعلام می‌شود و بنیاد مسکن موظف است به استناد این نامه با پیمانکاران توافق کند که کار احداث مسجد تمام شود و صورت وضعیت آن به اداره کل راه و شهرسازی ارائه شود تا منابع لازم را در اختیار قرار دهند.

فرماندار قم افزود: تا پایان شهریور ماه باید هر دو هفته یک بار جلسه شورای مسکن برگزار شود و دستگاه‌های مختلف نیز باید با نگاه مدیریتی و حفظ شأن و جایگاه خود این مصوبات را در نظر داشته و در انجام وظایف خود بکوشند.

وی با بیان اینکه پس از ماه مبارک رمضان، استاندار قم سفرهای دوره‌ای خود به بخش‌های مختلف استان را آغاز خواهد کرد گفت: قرار است حرکت‌هایی جدی در شهرهای مرکز هر بخش انجام شود و این بدان معناست که توسعه و عمران در مراکز بخش‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول