اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار تهران:

تهران آماده کمک به حادثه‏دیدگان آذربایجان است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار تهران، آمادگی همه ارکان این استان را برای کمک‏رسانی به هموطنان زلزله‏زده استان آذربایجان شرقی اعلام کرد.

تهران آماده کمک به حادثه‏دیدگان آذربایجان است

محمدرضا محمودی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: متاسفانه روز گذشته زمین‏لرزه استان آذربایجان باری از غم و اندوه را برای امت اسلامی ایران در پی داشت.

وی ادامه داد: در این زمین‏لرزه تعدادی از هموطنان آذری جان خود را از دست دادند، شماری مجروح شدند و تعداد کثیری نیز بی‏خانمان ماندند.

محمودی اضافه کرد: مجموعه استانداری تهران در همان لحظات ابتدایی وقوع این حادثه طبیعی آمادگی خود را برای کمک‏رسانی به مناطق حادثه‏دیده اعلام کرد.

*شهرداری‏های تهران آماده باشند

معاون عمرانی استاندار تهران خواستار آمادگی کامل قوا و ماشین‏آلات شهرداری‏های نقاط مختلف استان تهران برای زمان درخواست کمک‏رسانی به مناطق زلزله‏زده شد.

وی تصریح کرد: البته به دلیل وسعت محدوده منطقه بروز زمین‏لرزه در آذربایجان شرقی، مسائل حاشیه‏ای توسط آن استان و همچنین یاری استان‏های همجوار به خوبی کنترل شد.

محمودی اضافه کرد: از این رو، هنوز اعلام نیازی برای ارسال کمک از سوی استان تهران ابلاغ نشده است.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: در چنین حالتی ازدحام نیروهای کمک‏رسان گاه خود به معضلی دست ‏و پاگیر برای مدیریت بحران منطقه حادثه‏دیده تبدیل می‏شود.

وی ادامه داد: اما به هر ترتیب نهادهایی مانند هلال‏احمر استان تهران برای درخواست احتمالی کمک از سوی آن مناطق به طور 100 درصد آماده است.

معاون عمرانی استاندار تهران، وجود امکانات امدادی مناسب در همه نقاط کشور را افتخاری دیگر و برگ زرینی در افتخارات نظام مقدس اسلامی خواند.

محمودی تصریح کرد: البته زمین‏لرزه آذربایجان شرقی که جان جمع کثیری از هموطنان آذری را گرفت، رخدادی تالم‏برانگیز است؛ اما موضوعی تحت عنوان وجود امکانات کافی امداد، نجات، کمک‏رسانی و امور بیمارستانی در نقاط مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی و نبود نیاز به کمک استان تهران خود افتخاری بزرگ برای نظام اسلامی محسوب می‏شود.

وی اضافه کرد: شاید اگر این واقعه طبیعی دو دهه پیش از این روی می‏داد، ساماندهی آن بدون کمک استان تهران امری غیرممکن به نظر می‏رسید.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول