اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: بازگشایی دائمی گذرگاه رفح شرط بسته شدن تونل‌هاست

خبرگزاری فارس: جنبش حماس اعلام کرد که در صورت بازگشایی دائمی گذرگاه مرزی رفح برای عبور و مرور افراد و کالاها حاضر است تونل‌های واقع در نوار غزه را بندد.

حماس: بازگشایی دائمی گذرگاه رفح شرط بسته شدن تونل‌هاست

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "معا"، "صلاح البردویل" از رهبران حماس گفت که حماس با بسته شدن تونل‌ها و حتی کمک به تعطیلی این تونل‌ها موافقت خواهد کرد به شرط آنکه مسئولان مصری گذرگاه رفح را برای عبور و مرور کالاها و افراد به طور دائمی بازگشایی کنند.

وی افزود: تونل‌ها وسیله اضطراری مردمی برای ایجاد روزنه‌ای در دیوار محاصره جنایتکارانه در نوار غزه است تا ملت فلسطین و مقاومت آن در برابر اشغالگران که سعی در یهودی‌سازی مقدسات و کشتار کودکان، زنان و بیماران را دارند، پایداری کنند.

وی تاکید کرد که تنها جایگزین تونل‌ها بازگشایی گذرگاه رفح برای نقل و انتقال کالاها و افراد است و ما مطمئن هستیم که رهبران مصر این جایگزین را فراهم خواهند کرد و امیدوار هستیم که تعطیلی گذرگاه رفح زیاد طول نکشد بویژه اینکه ما در ماه مبارک رمضان و در آستانه فرا رسیدن عید فطر قرار داریم و در نوار غزه نیز بازسازی خانه‌های ویران شده توسط رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

البردویل همچنین اظهار داشت که دولت منتخب فلسطین و جنبش حماس در غزه و حتی رهبران دفتر سیاسی این جنبش تا به این لحظه هیچ اتهامی از مصر علیه عناصری در غزه دریافت نکرده و مصر هیچ اطلاعاتی مبنی بر دست داشتن فلسطینیان ساکن نوار غزه در جنایت حمله به نیروهای امنیتی مصر ارائه نکرده است.

از سوی دیگر "موسی ابومرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که تعطیلی گذرگاه رفح نوعی مجازات گروهی است و  مجازات درستی نیست و بهتر است که اقدامات قانونی عادی در گذرگاه رفح اتخاذ شود.

وی تاکید کرد که بهترین راه، حمایت از امنیت و گسترش حاکمیت مصر بر کل صحرای سینا است و نباید به توافقنامه ناعادلانه که زمینه را برای وقوع هر حادثه‌ای در خاک مصر مهیا می‌کند، اعتنایی کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول