اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش پلیس فتای بوشهر

متخلفان رایانه‌ای در بوشهر دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای بوشهر از شناسایی و دستگیری 2 متخلف رایانه‌ای در استان بوشهر خبر داد.

متخلفان رایانه‌ای در بوشهر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدرضا جهانشیری صبح امروز در ارتباط با جزئیات تخلف این 2 متهم اظهار داشت: مردی که با هک پست الکترونیکی و رمز عبور زوجی، اقدام به سوءاستفاده از تصاویر شخصی آنها کرده بود، توسط پلیس فتا بوشهر دستگیر شد.

وی با اشاره به شکایت زن و شوهری مبنی بر هک ایمیل و رمز عبوری آنان گفت: بنا بر اظهارات شکات، فرد یا افرادی با نفوذ به پست الکتریکی آنان و دسترسی به تصاویر شخصی، اقدام به سوءاستفاده کرده و شکات هیچ‌گونه دسترسی به صفحات خود را ندارند.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، متهم که از همکاران شاکیه است، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر با طرح این سؤال که آیا در کامپیوتر خود اطلاعاتی مانند عکس‌های خصوصی، یا اطلاعات محرمانه کاری دارید؟ گفت: در صورتی که یک اتصال اینترنتی دائمی دارید باید بدانید که در برابر هکرها تقریباً بی‌دفاع هستید و یک هکر بدون داشتن دانش خاصی می‌تواند به کامپیوتر شما دست پیدا کند.

وی در مورد پرونده دوم تخلف رایانه‌ای در بوشهر اضافه کرد: زنی که با راه‌اندازی وبلاگ و درج مطالب توهین‌آمیز قصد تخریب همسر سابقش را داشت توسط پلیس فتا بوشهر دستگیر شد.

جهانشیری بیان کرد: توهین یکی از مصادیق بارز هتک حرمت و نشر اکاذیب است چرا که با توهین به کسی، حرمت او از بین می‌رود و از آن جهت آنچه که نسبت داده شده واقعیت ندارد، نوعی جرم است و انتشار آن در اینترنت نوعی انتشار اکاذیب محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا بوشهر ضمن اشاره به این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت فردی مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی، مأموران پلیس فتا تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد، همسر سابق متهم با راه‌اندازی وبلاگی، با درج مطالب توهین‌آمیز و خلاف واقع، قصد تخریب شخصیت شاکی را دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: متهمه پس از احضار به اداره پلیس فتا بوشهر، با مشاهده مستندات قانونی به بزه خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا بوشهر افزود: بر اساس ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند، یا در دسترس دیگران قرار دهد و یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس یا جزا یا هر 2 مجازات محکوم خواهد شد.

جهانشیری توصیه کرد: کاربران از یک ”فایر وال“ و یک ”آنتی ویروس“ به روز شده استفاده کرده و ویندوز و نرم‌افزارهای خود را به روز کرده و یا از جدیدترین آنها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه تا آنجایی که ممکن است وارد صفحات "پاپ آپ" نشوید گفت: هیچ گاه حتی کوچک‌ترین اطلاعاتی از سیستم خود را به دیگران ندهید و از افراد ناشناس در اینترنت، فایل و لینک قبول نکنید.

رئیس پلیس فتای بوشهر گفت: هیچ گاه از پسوردهای ساده و پیش فرض استفاده نکنید و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهید و به هشدارهای نرم‌افزارهای امنیتی خود توجه کنید.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول