اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

جلوی ورود تلفن همراه به مدارس گرفته شود

خبرگزاری فارس: فرماندار قم گفت: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم باید با اپراتورهای تلفن همراه وارد مذاکره شده و از ورود تلفن همراه به مدارس جلوگیری کند زیرا آثار ضد تربیتی این مسئله بر روی برخی از گروه‌های سنی مشهود است.

جلوی ورود تلفن همراه به مدارس گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالسعید حقیقی‌مقدم در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد اظهار کرد: درصد باسوادی کشور در سال گذشته نسبت به سال 85 رشد داشته و به عدد 92.4 درصد رسیده است.

وی افزود: در سال 90 آمار جمعیت ایرانی باسواد از مرز 93 درصد گذشته اما برای غیرایرانی‌ها حدود 66 درصد است.

فرماندار قم با بیان اینکه انتظار مسئولان از نهضت سوادآموزی تغییر رویه‌ها به تناسب تغییر ساختار است گفت: مطالبات دولتی باید از مجریانی که در سوادآموزی سهم دارند خواسته شود.

وی ادامه داد: ممکن است برخی دستگاه‌ها وظایف خود را در این زمینه انجام ندهند بنابراین تکالیف مشخص شده برای هر نهاد باید تبیین شود و مشوق‌ها نیز باید در ستاد استان پیگیری شود و هر چه در حضور استاندار تصویب شود، قابلیت اجرا دارد.

وی همچنین بیان داشت: مشوق‌ها باید دسته‌بندی شوند و شورای آموزش و پرورش شهرستان قم نیز آماده همکاری در زمینه اجرای کارهای مشخص و بر اساس مقتضیات جغرافیایی و زمانی است.

حقیقی‌مقدم ابراز کرد: زمانی که برنامه‌ها به طور کلی ارائه می‌شوند نمی‌توان اقدامات لازم را انجام داد بلکه باید برنامه‌ها با توجه به شرایط استان طرح‌ریزی و ارائه شوند، ضمن اینکه راهکار قانونی دیگر، طرح این مسئله در شورای فرهنگ عمومی استان و حمایت شورای برنامه‌ریزی استان است.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرداری قم حرکت‌های بزرگی در خصوص فرهنگ شهری قم داشته و این فعالیت‌ها ادامه دارد اما بحث آموزش مقوله دیگری است.

فرماندار قم ادامه داد: زمین‌های موجود یا سند شخصی دارند یا اینکه جزو زمین‌های وقفی و دولتی هستند و در خصوص زمین‌های دولتی، پیش‌بینی فضاهای آموزشی صورت گرفته و پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: در خصوص طرح حرم – جمکران باید توجه داشت که مالکیت این زمین‌ها متعلق به مردم بوده و بنابراین هر کس نمی‌تواند تقاضای واگذاری زمین در این طرح داشته باشد؛ بنابراین چنانچه کاربری آموزشی در این میان وجود داشته باشد افراد می‌توانند نسبت به خریداری آن اقدام کنند.

فرهنگ احداث مدرسه توسط ادارات و ارگان‌ها در قم نهادینه شود

فرماندار قم با بیان اینکه فرهنگ احداث مدارس غیردولتی باید در میان ارگان‌ها و ادارات مختلف نهادینه شود گفت: در خصوص تأمین امنیت پیرامونی مدارس نیز نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند به وسیله تفاهم‌نامه‌های قانونی فضاهای ورزشی و فرهنگی را به مدارس غیردولتی اجاره دهد.

حقیقی‌مقدم با اشاره به تسهیلات بانکی برای مدارس غیردولتی خاطر نشان کرد: بانک‌ها بر اساس قوانین خود ضمانت‌های لازم را از افراد متقاضی وام دریافت می‌کنند بنابراین مدارس غیردولتی باید این موارد را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش از حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی در این شورا تأثیر خوبی خواهد داشت گفت: در هر جلسه شورای آموزش و پرورش باید یکی از این گزارش‌ها مطرح شود.

فرماندار قم خواستار جلوگیری از واگذاری سیم کارت به کودکان و دانش‌آموزان شد و افزود: آثار ضد تربیتی این مسئله بر روی برخی از گروه‌های سنی مشهود است بنابراین اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم باید با اپراتورهای تلفن همراه وارد مذاکره شده و از این امر جلوگیری کند زیرا ورود تلفن همراه به مدارس توسط دانش‌آموزان هیچ ضرورتی ندارد.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول