اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه خبر داد

ضرورت تشویق کودکان برای انجام تکالیف دینی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه با اشاره به اهمیت تشویق کودکان برای انجام تکالیف دینی، گفت: خانواده‌ها موظفند تفهیم اصول صحیح و منطقی نماز خواندن و آشنایی با این فریضه الهی را به ساده‌ترین روش اعمال نمایند.

ضرورت تشویق کودکان برای انجام تکالیف دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علیرضا کاوه رئیس اداره تبلیغات اسلامی بانه صبح امروز در جمع والدین حافظان خردسال در حسینیه بانه اظهار کرد: انسان‌ها پس از انجام هر کار مثبتی مورد تشویق قرار می‌گیرند و این تشویق به تقویت رفتار مثبت کمک می‌کند.

وی افزود: با توجه به روحیات لطیف کودکان بیشتر به تشویق نیازمندند و تشویق و ترغیب اعمال خوب و پسندیده آنان در دفتر سنی او تثبیت می‌شود و بهره‌گیری از الگوهای مناسب نتایج خوشایندی به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نماز رکن اساسی دین است در راستای جذب کودکان نسبت به نماز باید تربیت براساس دین و مسائل اعتقادی آنان باشد چراکه توجه به مسائل اعتقادی و روح لطیف و پاک کودکان وظیفه والدین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه یادآور شد: والدین باید تلاش کنند در زمینه آشنایی با نماز و فواید این فریضه الهی و ایجاد رغبت و تشویق به انجام آن اهتمام جدی به کار بندند و صاحبنظران و کارشناسان و مشاوران دینی در زمینه مسائل کودکان با ارائه راهکارهای مناسب و تبادل نظر با سازندگان و نویسندگان آموزشی کودکان و همچنین با توجه به نیازهای دینی و معنوی و ارتباط مستقیم با باورهای آنان چنان مفاهیم ارزشمند نماز را به آنان تلقین کنند که متناسب با سن آنان برنامه‌ریزی شود.

کاوه اضافه کرد: این برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که با میل و رغبت باطنی نه از روی اجبار، به انجام فرائض دینی گرایش استوار پیدا کنند.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها موظفند تفهیم اصول صحیح و منطقی نماز خواندن و آشنایی با این فریضه الهی را به ساده‌ترین روش اعمال نمایند و فرزندان خود را بسوی آشنایی با صفات خداوند و اطاعت از او، حضور در مسجد و مراسمات ملی مذهبی دعوت کنند تا بتوانند با عزت نفس و دوری از تباهی زندگی کنند و با صعود در مسیر کمالات هدایت شوند

انتهای پیام/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول