اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه فعالیت‌های شاخص و مبتکرانه به دست آمد

کسب بالاترین جایزه جهانی مبارزه با ایدز توسط تشکل ایرانی

خبرگزاری فارس: رتبه نخست جهانی در زمینه فعالیت‌های جامعه‌محور شاخص و مبتکرانه در پاسخ به همه‌گیری ایدز در دنیا را یک تشکل غیردولتی ایرانی به خود اختصاص داد.

کسب بالاترین جایزه جهانی مبارزه با ایدز توسط تشکل ایرانی

دبیرکل جمعیت افرای سبز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: جمعیت افرای سبز 11 سال است که در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری ایدز فعالیت می‌کند و فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه HIV انجام داده است.

مهدی امیری افزود: ما یک موسسه کوچک بودیم و نخستین حمایت مسئولان این بود که به جوانی ما اعتماد کردند و ما نیز در فرایند کار، اعتماد‌ همه را جلب کردیم و بیشتر دوره‌های گذرانده شده را زیر نظر وزارت بهداشت انجام دادیم.

وی ادامه داد: در سال 78 دانشگاه علوم پزشکی، 30 نفر از دانش‌آموزان دبیرستان را برای تدریس گروه همسان انتخاب کرد که من یکی از آنها بودم و این همکاری از همان زمان ادامه داشت تا اینکه جمعیت افرای سبز را تاسیس کردیم و تا به امروز فعالیت داریم.

امیری با بیان اینکه این جمعیت در ابتدا کمتر فعالیت می‌کرد، افزود: به دانشگاه‌ها ورود پیدا کردیم و به صورت مربیان گروه همسان، آموزش در زمینه پیشگیری و کنترل HIV درس تنظیم خانواده را تدریس می‌کردیم.

وی به شروع فعالیت جمعیت افرای سبز با ارگان‌های دولتی اشاره کرد و بیان داشت: ایدز، یک بیماری رفتاری است و تا رفتار کنترل نشود، این بیماری کنترل نخواهد شد.

رئیس باشگاه مثبت استان کرمانشاه گفت: از سال 83 فعالیت‌های حمایتی را با کمک به افراد HIV مثبت آغاز کردیم و از خود این افراد در زمینه پیشگیری مثبت کمک گرفتیم.

وی اظهار کرد: ابتلا به HIV در جهان بیشتر در گروه جوانان اتفاق می‌افتد و در ایران نیز بیشترین آمار ایدز در بین جوانان به چشم می‌خورد.

امیری افزود: نخستین باشگاه مثبت در ایران را سال 85 در کرمانشاه تاسیس کردیم و هم‌اکنون در 14 استان باشگاه مثبت وجود دارد.

وی تاکید کرد: جوان‌هایی که مشغول فعالیت در این موسسه هستند‌، به صورت داوطلبانه کار می‌کنند زیرا این جوانان با روحیه ولایت‌مداری و فرهنگ بسیجی وارد این عرصه شد‌ه‌اند.

وی گفت: کار این افراد بدون دستمزد بوده و عشق به خاک پاک ایران اسلامی دلیل این اقدام آنها است.

امیری گفت: کسب رتبه نخست جمعیت افرای سبز در زمینه فعالیت‌های جامعه‌محور و مبتکرانه در پاسخ به همه‌گیری ایدز در دنیا از پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشگیری از بیماری‌های خطرآفرین حکایت دارد.

دبیرکل جمعیت افرای سبز استان کرمانشاه تصریح کرد: حمایت‌های مسئولان، عامل مهمی در موفقیت ما بود و این مایه افتخار ما است که جمعیت جوانان ایرانی ما به‌ عنوان یک سازمان برتر و جوان غیردولتی در سطح دنیا از سوی سازمان ملل اعلام شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های کاهش آسیب در ایران، به‌ صورت رایگان انجام می‌شود و این موضوع بسیار مهم و ارزشمند است.

امیری خاطرنشان کرد: اخلاق‌مداری مهم‌ترین اصل در پیشگیری است و براساس اعلام سازمان ملل، باورهای مذهبی نقش بسیار زیادی در پیشگیری دارد.

وی اظهار کرد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، امروز اخلاقیات در پرتو آموزه‌های اسلامی در جامعه ما موضوع با اهمیتی است و با افزایش فضائل اخلاقی و تقویت روحیه معنوی و اسلامی، روز به روز فضای عمومی و معنوی جامعه مطلوب‌تر خواهد شد.

دبیرکل جمعیت افرای سبز استان کرمانشاه در پایان از حمایت مسئولان، ارگان‌های مختلف و حامیان این تشکل و نیز سازمان ملل متحد که منجر به دیده شدن خدمات و تلاش‌های این تشکل و اعلام موفقیت آن شد،  قدردانی کرد.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول