اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دنا:

هدایای برگزیدگان قرآنی در شأن و منزلت آنها نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه دنا گفت: قرآن به قدری منزلت دارد که هدایای برگزیدگان قرآنی باید در خور و شأن قاریان و حافظان قرآنی باشد که متأسفانه این گونه مشاهده نمی‌شود.

هدایای برگزیدگان قرآنی در شأن و منزلت آنها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی قاسم‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت مردم به تقوا و پرهیز از گناه بیان کرد: گرفتاری در دنیا و وابستگی به دنیا باعث می‌شود تا حقایق را درک نکنیم.

امام جمعه دنا با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: تعجب می‌کنم از کسانی که از بعضی غذاها پرهیز می‌کنند تا سلامتی آنها به خطر نیفتد اما از گناه پرهیز نمی‌کنند.

خطیب جمعه دنا به دنبال بحث‌های مهدویت و امکان رؤیت و ملاقات با امام زمان (عج) در خطبه‌های هفته قبل افزود: ملاقات و رسیدن به امام عصر آرزوی هر شیعه‌ای است ولی گاهی این بحث توسط عده‌ای سودجو باعث بروز پاره‌ای مسائل و گمراهی شده است.

وی با طرح این سؤال که آیا امکان ملاقات با امام زمان (عج) وجود دارد، افزود: ملاقات به چند صورت انجام می‌‌شود و نخستین ملاقات در خواب است که البته هر کسی این سعادت را ندارد که در خواب امام را ببیند.

قاسم‌زاده یادآور شد: در روایت آمده هر کسی هر شب سوره مزمل را قرائت کند توفیق زیارت امام زمان (عج) را پیدا خواهد کرد.

امام جمعه دنا دومین طریقه ملاقات با امام زمان (عج) را از طرق مکاشفه دانست و گفت: این توفیق مربوط به کسانی است که اهل تقوا و دارای روح قوی باشند و می‌توانند از دنیای مادی منقطع شوند مثل علما و بزرگانی که کرامات زیادی از آنها شنیده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا تصریح کرد: باید موانع و حجاب‌ها را برداریم تا امکان ملاقات با امام زمان فراهم گردد، دلبستگی‌ها به دنیا باعث می‌شود که از حقایق دور شویم و قطع رحم باعث می‌شود که انسان واقعیات و حقایق را درک نکند.

وی در رابطه با شب قدر به روایتی از پیامبر (ص) اشاره کرد که فرمودند: "شب قدر حتی بر من پیامبر هم مخفی است اما ای مردم بدانید کسی که ماه رمضان فرا برسد و در حالی که صحت و سلامت جسمی دارد اگر روزهایش را روزه بگیرد و شبهایش برای سحر برخیزد و در نماز عید فطر شرکت کند شب قدر را درک کرده است".

امام جمعه دنا ضمن تسلیت ایام بیست و یکم ماه رمضان بیان کرد: خداوند در شب معراج در آسمان چهارم فرشته‌ای را به پیامبر (ص) نشان داد که فرشتگان او را عبادت و به او سلام می‌کردند و جبرئیل به رسول خدا (ص) فرمود این چهره علی (ع) است.

قاسم‌زاده افزود: فرشتگان در آسمان‌ها به امام علی (ع) سلام می‌کنند اما در کوفه نه تنها به امام علی (ع) سلام نمی‌کردند بلکه جواب سلام آن امام را هم نمی‌دادند.

خطیب جمعه دنا با انتقاد از نوع هدایا به برگزیدگان قرآنی افزود: هدایای برگزیدگان قرآنی باید مثل دیگر مسابقات در شأن و منزلت آن‌ها باشد باید بررسی کرد که چرا در بسیاری از مسابقات هدایای آن‌چنانی داده می‌شود اما به یک قاری و یا حافظ قرآن توجهی نمی‌شود.

وی بهترین پاداش و امتیاز را برای عبادت آرامش، آسایش، امنیت و عاقبت به خیری دانست و گفت: نعمت سلامت و عافیت بعد از ایمان به خدا بالاترین نعمت‌ها است و نعمت پیامبر (ص) بهترین نعمت است.

قاسم‌زاده با ابراز تأسف از بالا رفتن سن ازدواج از خانواده‌ها خواست امر ازدواج را ساده بگیرند و برای رسیدن به ازدواج پسران و دختران از چشم و هم چشمی پرهیز کنند.

وی در رابطه با تقسیم نذری به مردم تاکید کرد: فقرا و نیازمندان را درک کنیم و همسایه را فراموش نکنیم چرا که پیامبر (ص) در مورد همسایه فرمودند: "این قدر جبرئیل سفارش همسایه را به من کرد که فکر کردم همسایه از همسایه ارث می‌برد".

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول