اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مرکز مهدویت قم:

امیرالمؤمنین(ع) حقیقت لیلةالقدر است

خبرگزاری فارس: استاد مرکز مهدویت قم گفت: حقیقت لیلةالقدر امیر المؤمنین(ع) است و ما باید در شناخت شخصیت بی‌بدیل امیرالمؤمنین(ع) بیش از گذشته تلاش کنیم تا با شناخت ایشان مسیر زندگی خود را پیدا کنیم.

امیرالمؤمنین(ع) حقیقت لیلةالقدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام جواد نصرالله‌پور ظهر امروز در جمع اعضای کانون بصیرت بسیج دانشجویی استان بوشهر اظهار داشت: شب قدر مهمترین سند برای اثبات تداوم جریان امامت در طول تاریخ است و اهل بیت نیز سوره قدر را شناسنامه خود معرفی کرده‌اند.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) یکی از مصادیق لیلةالقدر هستند و ایشان بدین سبب محور لیلةالقدر و شخصیت شاخص آن است چون دختر پیغمبر(ص) همسر امام علی(ع) و مادر دو امام بزرگوار شیعه است.

استاد مرکز علی‌ابن‌ابیطالب قم گفت: پیغمبر(ص) در زمان نزول سوره قدر علی(ع) را فراخواندند و فرمودند این سوره بعد از من برای تو که وصی من و ولی منی و بعد از تو از آن فرزندان تو می‌باشد.

جواد نصرالله‌پور با تاکید بر شناخت اهل بیت بیان کرد: اهل بیت چراغ روشن شیعیان هستند و هر کس به شناخت آنان همت گمارد این چراغ روشن، مسیر‌های زندگانی را برای آنها روشن نموده و از گمراهی آنها جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: حقیقت لیلةالقدر امیرالمؤمنین(ع) است و ما باید در شناخت شخصیت بی‌بدیل امیرالمؤمنین(ع) بیش از گذشته تلاش کنیم تا با شناخت ایشان مسیر زندگی خود را پیدا کنیم.

نصرالله‌پور احیای قلب در شب‌های قدر را بسیار مهم‌تر از بیدار ماندن در این شب‌ها عنوان کرد و گفت: باید در این شب به خداوند قول داد تا در مسیر الهی قدم بگذاریم.

وی ابراز داشت: شب قدر، شبی است که قرآن، حقایق آن و درب‌های غیب و انوار هدایت در معرض و دسترس انسان است و کسی که وارد شب قدر شد قلبش نسبت به قرآن نورانی می‌شود و چشم‌های دلش باز خواهد شد.

حجت‌الاسلام نصرالله‌پور در فضیلت شب قدر عنوان کرد: در روایات آمده، شب قدر بهتر از هزار ماه است که عبادت در این شب از عبادت هزار ماه بیشتر است و خداوند در این شب حسنات را دو چندان می‌کند چرا که در غیر این صورت کسی به مقصد نخواهد رسید.

وی عنوان کرد: شیطان قسم خورده است تا در مسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد و دوستداران امیرالمؤمنین (ع) را منحرف کند که باید مراقب بود در دام شیطان اسیر نشویم و در شب قدر اگر در وادی شیطان و ظلمات هستیم باید به خود بیاییم و مسیرمان را تغییر دهیم. 

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول