اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست هنیه از مرسی برای بازگشایی گذرگاه رفح

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که تاکنون هیچ ادله‌ای که ثابت کند غزه در عملیات علیه نیروهای امنیتی مصر در سیناء دست داشته‌‌ است، یافت نشده است.

درخواست هنیه از مرسی برای بازگشایی گذرگاه رفح

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری"سما"، "اسماعیل هنیه" طی اظهاراتی در مراسم افطاری که در شهر غزه با حضور تعداد زیادی از اسرای آزادشده از جمله "روحی مشتهی" از رهبران جنبش اسیر، "عطا‌الله ابوالسبح" وزیر امور اسرا و آزادشدگان و "صلاح سلطان" مبلغ معروف مصری برگزار شد، گفت که تاکنون هیچ ادله‌ای مبنی بر دست داشتن غزه در عملیات سیناء یافت نشده است.

وی افزود: تحقیقات سیاسی و امنیتی ما درباره عملیات سیناء در رفح مصر همچنان ادامه دارد و همه اطلاعات نشان می‌دهد که هیچ یک از فرزندان ملت ما و بویژه مردم غزه در این عملیات دست نداشتند و تماس‌های ما با "محمد مرسی" رئیس جمهور و "هشام قندیل" نخست‌وزیر مصر و نیز دستگاه اطلاعات این کشور همچنان ادامه دارد.

هنیه تصریح کرد: ما از برادران مصری خواستیم تا اسامی و اطلاعاتی که ثابت می‌کند کسی از مردم نوار غزه در این عملیات دست داشته است، به ما ارائه کنند که تا کنون هیچ اطلاعاتی ارائه نکرده‌اند و این نشان می‌دهد همانگونه که قبلا تاکید کردیم هیچ یک از فرزندان ملت فلسطین در این عملیات بزدلانه دست نداشته‌اند.

وی بار دیگر تاکید کرد که آزادسازی سرزمین فلسطین از طریق ریختن خون اعراب مسلمان مصری یا غیرمصری ممکن نیست و ما آن را رد می‌کنیم.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در ادامه گفت: تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در پشت قضیه حمله به نیروهای امنیتی مصر قرار دارد و با این کار می‌خواهد بین دو ملت فلسطین و مصر فتنه ایجاد کند.

هنیه همچنین اظهار داشت که رژیم اشغالگر هرگز در تلاش‌های خود موفق نخواهد شد زیرا از یک سو روابط بین دو ملت روابط راهبردی است و از سوی دیگر اشتراکات قومی، دینی و فرهنگی باعث می‌شود که اسرائیل دشمن مشترک دو ملت باشد.

هنیه در ادامه از مرسی خواست تا گذرگاه رفح را بازگشایی کند تا زندگی عادی به نوار غزه بازگردد و اگر هدف مجریان عملیات رفح تشدید محاصره بر غزه بود پس نباید اهداف آن محقق شود بلکه بر عکس باید برای پایان دادن به محاصره در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش شود.

وی تاکید کرد که غزه نمی‌تواند منبع تهدید برای امنیت ملی مصر باشد و ملت فلسطین نسبت به حفظ امنیت و ثبات مصر حریص است و ملت مصر در طول تاریخ جانفشانی‌های زیادی در راه قضیه فلسطین کرده است.

انتهای پیام/++

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول