اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند:

سرمایه مردم نزد گیتی‌پسند محفوظ است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند گفت: سرمایه مردم نزد گیتی‌پسند محفوظ است و مشکل ورشکستگی نداریم.

سرمایه مردم نزد گیتی‌پسند محفوظ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی وعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تاسیس گیتی‌پسند اشاره کرد و افزود: این گروه صنعتی در سال 1377 تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این گروه صنعتی در سه بخش تحقیقاتی، صنعتی و اجرایی فعالیت دارد، اظهار کرد: کمیته تحقیقاتی در رشته‌های شیمی، شیمی عالی، معدنی، الکترونیک، فیزیک، کشاورزی و نانو مسئولیت تحقیق در مورد موارد و گزینه‌های مختلف را دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند ادامه داد: در حال حاضر 36 بخش تولیدی در گروه صنعتی انتخاب در حال فعالیت است و ساختار این کمیته تحقیقاتی در راستای پژوهش به منظور افزایش واحدهای مختلف تولیدی است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش ‌روی شرکت تاکید کرد: 11 واحد در برنامه کوتاه‌مدت که تا انتهای سال آینده است به مجموعه گیتی‌پسند اضافه می‌شود، هم‌چنین در برنامه بلندمدت نیز پنج واحد صنایع سنگین طراحی شده که در مدت پنج سال اجرایی می‌شود.

وعیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت صنایع مختلف گیتی‌پسند در سال 10 میلیون تن است، بیان کرد: 4 هزار و 100 نفر نیروی کار مستقیم با این گروه صنعتی فعالیت می‌کنند که البته به اضافه نیروهای پیمانی تعداد افراد شاغل به حدود 5 هزار نفر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه بخش سوم فعالیت گروه صنعتی گیتی‌پسند اجرای محصول، آموزش، اطلاع‌رسانی و  ارائه محصولات جدید است، ادامه داد: در بخش آموزش تاکنون 60 هزار نفر نصاب محصولات و 5 هزار نفر مهندس  تأسیسات آموزش دیده‌اند.

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند با تاکید بر اینکه تولید مواد ترکیبی با صنایع پایین‌دستی پتروشیمی مهم‌ترین بخش‌هاست، افزود: ظرفیت تولید در حال حاضر 120 هزار تن مواد ترکیبی است که تا پایان سال این ظرفیت به 180 هزار تن افزایش می‌یابد.

وی به هزینه سالانه 170 میلیارد تن در بخش ساختمانی در صنایع گیتی‌پسند اشاره کرد و افزود: تأمین عمده‌ترین کارخانجات صحافی توسط کارخانه گیتی‌پسند به دلیل چسب تولید شده از جمله اقدامات این گروه صنعتی است.

وعیدی تصریح کرد: بخش ساختمانی بیشترین بخش فعالیت این گروه صنعتی است.

وی نخستین گام در بخش صنعت ساختمانی گیتی‌پسند را شناسایی محصولات و مطابقت با استاندارد جهانی، شیوه ساختمان‌سازی منازل با حداقل مصرف انرژی و احساس آرامش ساکنان دانست و افزود: گروه صنعتی گیتی‌پسند در هشت موسسه جهانی که تمام محصولات ساختمانی را تایید می‌کند، عضو است.

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند با بیان اینکه لوله و اتصالات، تجهیزات ساختمانی، چیلرهای تأمین آب سرد، انواع عایق‌های حرارتی، پکیج‌های حرارتی از جمله برخی محصولات این شرکت است، ادامه داد: این گروه صنعتی 85 درصد صرفه‌جویی آب در این بخش انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار انرژی وزارت نیرو در کشور سال گذشته 40 میلیارد دلار هزینه انرژی شده است، تصریح کرد: باید این انرژی در سال‌های آینده حداقل 10 درصد افزایش پیدا کند.

وعیدی با بیان اینکه سالانه 3 هزار میلیارد دلار صرف سوخت برای تولید این مجموعه می‌شود، اضافه کرد: البته باید در نظر داشت که می‌توان این انرژی را با مصرف انرژی جایگزین هم‌چون انرژی خورشیدی جبران کرد.

وی به دیگر تولیدات این گروه صنعتی اشاره کرد و گفت: تولید درب‌های ضد آتش، تولید سنگ ساختمانی، تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی با 90 درصد صرفه‌جویی از دیگر محصولات است.

این فعال اقتصادی از ساخت منازل پیش‌ساخت در زیرمجموعه گیتی‌پسند خبر داد و اضافه کرد: در یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه گیتی‌پسند ستون، سقف، دیوار پیش‌ساخته تولید و مونتاژ می‌شود که 20 درصد در زمان مورد نیاز صرفه‌جویی و کاهش هزینه دربر دارد.

وی با بیان اینکه در نظام مهندسی نیز طبق آیین‌نامه تهیه شده دوام این نوع از ساختمان‌ها تضمین و برآورد شده است، تاکید کرد: این ساختمان‌ها به صورت متداول 50 سال عمر می‌کند.

وعیدی با اشاره به اینکه خانه‌های پیش‌ساخته در صورت صادرات 50 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات این گروه صنعتی ورود به روش آبیاری نوین در کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه گروه صنعتی گیتی‌پسند ظرفیت 5 هزار تن لوله آبیاری قطره‌ای در روز را دارد، تصریح کرد: بسیاری از مواد اولیه تولیدی توسط خود این گروه صنعتی تأمین می‌شوند.

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند با تاکید بر اینکه به تازگی درصدد بهره‌برداری از معادن روی و مس هستیم که طی دو سال آینده در ظرفیت تولید این دو محصول افزایش پیدا می‌کند، ادامه داد: طرح‌های گروه صنعتی گیتی‌پسند به صورت زنجیره‌ای است.

وی با بیان اینکه 80 درصد نیاز ساختمانی توسط گروه صنعتی گیتی‌پسند تأمین می‌شود، گفت: بزرگ‌ترین کارخانه سنگ مصنوعی خاورمیانه در میمه در حال ساخت است.

وعیدی افزود: تولید ملی باید شاخص داشته باشد چرا که اگر شاخصی وجود نداشته باشد نمی‌توان به اهداف تولید ملی رسید.

وی ادامه داد: اگر مسائل و مشکلات داخلی در کشور از نظر حمایت‌های مالی تأمین شود، تولید ملی خود را به مرز 5 هزار میلیارد دلار و نیز ایجاد اشتغال 10 میلیون نفر می‌رسانیم.

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند گفت: در کشور مواد اولیه پ پ تولید می‌شود که ماهانه 300 هزار تن مصرف می‌شود و پس از آن مواد اولیه فویل و آلومینیوم را داریم که هنوز وابستگی خارجی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قرار بود بانک مرکزی جمهوری اسلامی طی مذاکراتی 8 میلیارد تومان وام به این گروه صنعتی دهد، اظهار کرد: البته این تعهد عملیاتی نشد و هنوز تا این لحظه نیاز به بخش اولیه مواد با این اعتبار تأمین نشده است.

وعیدی با بیان اینکه باید از خط وابسته به نفت عبور کرد، تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌های جدید تولید از جمله ساخت خانه‌های آماده برای کشورهای متقاضی باید صادرات را به حوزه غیر نفتی سوق دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی گیتی‌پسند اضافه کرد: نقدینگی که مردم به عنوان سرمایه‌گذاری در اختیار گیتی‌پسند قرار داده‌اند، محفوظ است و این شرکت ورشکسته نشده است.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول