اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان شد

ایجاد اشتغال هزار نفر در فرآوری و تولید کنسانتره مس "چشمه‌کنان" تسوج

خبرگزاری فارس: فرآوری و تولید کنسانتره مس "چشمه‌کنان" تسوج برای یک‌هزار نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

ایجاد اشتغال هزار نفر در فرآوری و تولید کنسانتره مس "چشمه‌کنان" تسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، احمد علیرضابیگی عصر امروز در سفر به شبستر که به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی شبستر انجام شد، از طرح‌های مسکن مهر در صوفیان، شبستر و بندر شرفخانه بازدید و در جریان روند اجرای این طرح‌ها قرار گرفت.

پروژه مسکن مهر در صوفیان 408 واحدی، در شبستر 248 واحدی و در بندر شرفخانه 70 واحدی است و به گفته محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی مسکن مهر صوفیان تا پایان شهریور و مسکن مهر شبستر و بندر شرفخانه تا پایان سال‌جاری آماده بهره‌برداری خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از عملیات عمرانی بزرگراه صوفیان-شبستر بازدید و بر اتمام هر چه سریع‌تر این طرح تاکید کرد.

این پروژه به طول 24 کیلومتر از سال 87 آغاز شده و تاکنون 120 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و برای تکمیل نیز به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

بزرگراه صوفیان-شبستر قسمتی از طرح بزرگراه صوفیان- شبستر- تسوج- سلماس است که علاوه بر تسهیل ارتباط بین دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی، موجب شکوفایی گردشگری و تامین نیازهای عمومی منطقه نیز خواهد بود.

جاده صوفیان شبستر از محورهایی است که تصادفات متعددی در طول سال در آن اتفاق می‌افتد و احداث بزرگراه در این مسیر از خواست‌های دیرینه اهالی منطقه است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از عملیات اجرایی معدن مس "چشمه‌کنان" تسوج بازدید و با سرمایه‌گذار طرح در خصوص مشکلات اجرایی آن گفتگو کرد.

طرح مجموعه معادن مس "چشمه‌کنان" که کلنگ آن سال گذشته توسط استاندار آذربایجان‌شرقی به زمین زده شده بود، با  یک‌هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری (51 درصد سرمایه بخش خصوصی و 49 درصد سرمایه‌گذاری خارجی) در زمینی به مساحت 55 هکتار در منطقه تسوج از توابع شهرستان شبستر اجرا می‌شود و به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار آن، فاز فرآوری و تولید کنسانتره مس این معدن در صورت تامین تسهیلات لازم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

با تکمیل این فاز، 230 نفر در سه شیفت مشغول کار می‌شوند و برای بیش از یک‌هزار نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی یک واحد تولید رب گوجه‌فرنگی در مجتمع کشت و صنعت آذربایجان شبستر با اشتغالزایی 400 نفر افتتاح شد.

در این واحد تولیدی که برای بهره‌برداری از آن 150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، روزانه 600 تن گوجه‌فرنگی فرآوری می‌شود.

بیگی در حاشیه این افتتاح از واحد تولید و پرورش مرغ تخم‌گذار این مجتمع نیز بازدید کرد.

ظرفیت تولید این واحد تولیدی 130 تن تخم‌مرغ در روز بوده و در هر سالن آن 70 هزار قطعه جوجه تولید خواهد شد.

برای راه‌اندازی این واحد دو هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و طی ده روز آینده دو سالن از آن آماده بهره‌برداری خواهد شد.

استاندار همچنین از ساختمان آتش‌نشانی و اتاق بحران شهرداری شبستر، مسجد جامع روستای دیزج شیخ مرجان و مسجد تاریخی تسوج بازدید کرد. 

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول