اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه هشت قم خبر داد

اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی در منطقه پردیسان

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هشت قم از پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی در منطقه پردیسان خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی در این منطقه با محوریت مساجد اجرا می‌شود.

اجرای برنامه‌های مدون فرهنگی در منطقه پردیسان

موسی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: گونه‌شناسی مسکن در پردیسان نشان می‌دهد که بیشتر منازل در این شهرک به صورت آپارتمانی ساخته شده‌اند بنابراین فضایی کسل کننده به وجود آمده که نیازمند اقدامات جدی برای کاهش این بار روانی است.

وی افزود: احداث خانه‌های ویلایی و افزایش واحدهای تجاری و تفریحی از جمله این راهکارها محسوب می‌شود ضمن اینکه ساخت بوستان‌های متعدد با نگاهی تخصصی به مسئله شهرسازی و تجهیز آنها به امکاناتی چون کتابخانه و فرهنگسرا در دستور کار شهرداری منطقه هشت قرار دارد.

شهردار منطقه هشت قم ادامه داد: فضای اداری مناسبی در پردیسان وجود ندارد بنابراین از همه مسئولان از جمله مدیران اداره کل راه و شهرسازی که متولی طرح مسکن مهر در پردیسان هستند می‌خواهیم نسبت به تأمین این موارد سرعت عمل داشته باشند.

وی در رابطه با اجرای طرح‌های اوقات فراغت ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان ساکن در پردیسان اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی مدونی در این خصوص وجود دارد و بیشتر اقدامات نیز از طریق رایزنی با معاونت فرهنگی شهرداری قم در مساجد این شهرک صورت می‌گیرد هر چند شهرداری منطقه هشت بیشتر به بحث تأمین زیرساخت‌ها در این زمینه خواهد پرداخت.

حاتمی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون هفت مسجد در پردیسان وجود دارند که البته دو باب از آنها در حال احداث هستند و امیدواریم با بهره‌برداری سریع‌تر از این دو مسجد، برنامه‌های مذهبی و فرهنگی پردیسان نیز توسعه یابند.

شهردار منطقه هشت قم با اشاره به لزوم تأمین مایحتاج ضروری مردم ساکن در شهرک پردیسان گفت: یک قطعه زمین یک هکتاری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قم به ساخت بازار اختصاص داده شده و قرار است عملیات اجرایی آن در آینده آغاز شود.

وی از اختصاص 1.5 هکتار زمین دیگر به طرح بازار پردیسان خبر داد و افزود: این طرح نیز در آینده نزدیک نهایی شده و با همکاری بخش خصوصی بازاری بین‌المللی با معماری ایرانی ـ اسلامی در این منطقه ساخته خواهد شد.

حاتمی در خصوص نظافت شهری منطقه پردیسان گفت: شهرک پردیسان به دلیل فضای کارگاهی و ساخت و سازهای زیاد بیشتر از دیگر مناطق مستعد تولید زباله و نخاله است به همین دلیل شهرداری منطقه هشت برنامه ویژه‌ای برای نظافت شهری داشته و می‌توان پردیسان را یکی از بهترین مناطق از نظر رفت و روب شهری دانست.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول