اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم در دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان:

روابط قم و پاکستان گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر گسترش روابط قم و پاکستان تاکید کرد و سفر رئیس مجلس سنای پاکستان به این استان را مقدمه‌ای برای تقویت مراودات دانست.

روابط قم و پاکستان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در دیدار با رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان با اشاره به وجود اشتراکات فراوان بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اظهار کرد: این دو کشور علاوه بر مرز جغرافیایی، در بسیاری از زمینه‌ها از جمله فرهنگی، مذهبی و تاریخی نیز دارای نقاط مشترک هستند.

وی به روابط تاریخی بین پاکستان و ایران اشاره و تصریح کرد: این روابط در دوره‌های مختلف همواره یک رابطه خوب و از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است.

استاندار قم با اشاره به رویکرد دولت در توسعه و تقویت روابط استانی با استان‌های کشورهای همجوار خاطر نشان کرد: در قالب این رویکرد، همکاری‌های خوبی بین قم با کشورهای هدف از جمله پاکستان صورت گرفته است.

پیریایی به زمینه‌های مناسب توسعه روابط قم با پاکستان اشاره و بیان کرد: آماده توسعه روابط قم با پاکستان در زمینه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های فرهنگی هستیم.

وی به سفر زیارتی شیعیان پاکستانی به قم اشاره و تصریح کرد: در طول سال شهر مقدس قم میزبان خیل عظیمی از شیعیان پاکستانی است که به قصد زیارت حرم مطهر حضرت معصومه و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی به این شهر سفر می‌کنند.

استاندار قم به دیگر زمینه‌های توسعه روابط قم با پاکستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر مراودات فرهنگی، در زمینه توسعه فعالیت‌های تجاری، اقتصادی، صادرات خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی آماده همکاری هستیم.

پیریایی با بیان اینکه این سفر مقدمه گسترش روابط بین قم با پاکستان خواهد بود، معاونین برنامه‌ریزی و سیاسی امنیتی استانداری را مأمور بررسی زمینه‌های مشترک همکاری و تحقق این همکاری‌ها کرد.

سید نیرحسین بخاری رئیس مجلس سنای جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به پیوند دیرینه مردم ایران و پاکستان در عین همسایگی دو کشور خاطر نشان کرد: پاکستان و مردم آن همواره احترام ویژه‌ای برای مردم و رهبری ایران قائل بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم پاکستان قم را یک مرکز الهام‌بخش و منطقه علمی و مذهبی می‌دانند تصریح کرد: تقویت ارتباط دو کشور به ویژه بین استان‌ها، به نفع دو کشور است.

رئیس مجلس سنای پاکستان ایران را دارای جایگاه رفیعی در منطقه دانست و افزود: ما معتقدیم بدون همراهی جمهوری اسلامی ایران هیچ پیشرفتی در منطقه میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول