اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

20 محله در شیراز آلوده به مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز با اشاره به وضعیت نامطلوب این شهرستان در بحث مواد مخدر گفت: بیش از 20 محله در شیراز آلوده به مواد مخدر است.

20 محله در شیراز آلوده به مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه در دهمین جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی به طور جدی با پدیده مواد مخدر در شیراز برخورد می‌شود.

فرماندار شیراز با اشاره به وضعیت نامطلوب این شهرستان در بحث مواد مخدر گفت: بیش از 20 محله در شیراز آلوده به مواد مخدر است.

وی افزود: یکی از بحث‌های جدی در امر مبارزه با پدیده مواد مخدر مسئله منقل‌خانه‌هاست که با تصمیم‌گیری در شورای تامین، همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط و حکم قضایی 20 منقل‌خانه در محلات شیراز تخریب شد.

فرماندار شیراز ادامه داد: تخریب و تعطیلی این منقل‌خانه‌ها آرامش را به محلات آلوده بازگرداند به گونه‌ای که مردم این مناطق جشن 7 هزار نفری را برگزار کردند.

فرماندار شیراز فرد معتاد را آفت جامعه دانست و افزود: هنگامی که فرد معتاد پول برای خرید مواد ندارد دست به دزدی می‌زند و همین امر باعث بالا رفتن آمار جرم و جنایت می‌شود.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته عمده طلاق‌هایی که در شیراز صورت می‌گیرد، ناشی از اعتیاد فرد است.

زرین‌کلاه تصریح کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با جدیت در شیراز ادامه دارد و امیدواریم که تداوم طرح همچنان رضایتمندی مردم و مسئولان را به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عدم وجود برخی ادارات استانی در شهرستان گفت: برخی ادارات استانی که در شهر شیراز اداره‌ای ندارند باعث شده نماینده‌ای از آنها در جلسات فرمانداری شرکت نکند یا اگر هم شرکت کند اختیاری ندارد که این امر باعث نتیجه‌بخش نبودن بعضی از جلسات شده است.

فرماندار شهرستان شیراز از مدیران استانی خواست یکی از معاونا‌نشان را برای حضور در جلسات شهرستان موظف کرده یا نماینده تام‌الاختیاری را برای حضور در این جلسات انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور مدیران شهرستان شیراز پیرو دستور استاندار فارس در مساجد به منظور برطرف‌کردن مشکلات آنها گفت: در هفته گذشته در چهار مسجد حضور یافتیم و مشکلات حدود 400 نفر از اهالی را مورد بررسی قرار دادیم که متوجه شدیم بسیاری از معضلات از جمله اعتیاد و مواد مخدر عمومیت دارد.

زرین‌کلاه ادامه داد: در این دیدارهای مردمی 9 درصد مشکلات بیکاری، 9 درصد مسکن، شش درصد بیمه، 9 درصد شرکت‌های خدمات‌رسانی (آب، برق، تلفن و ...)، 11 درصد کمبود امکانات ورزشی، پارکینگ و ...، 9 درصد مشکلات تاکسیرانی و اتوبوسرانی، 10 درصد شهرداری، 11 درصد زمین‌های اوقافی، 14 درصد مشکلات مساجد و هشت درصد مشکلات حقوقی مربوط به واگذاری زمین را شامل می‌شد.

وی اضافه کرد: پس از ماه مبارک رمضان نیز روزهای دوشنبه در مساجد حضور می‌یابیم و مشکلات مردم را حل می‌کنیم.

فرماندار شیراز در ادامه خواستار فعال‌شدن بخش‌های حقوقی دستگاه‌ها شد و خاطرنشان کرد: برخی ادارات فکر می‌کنند در شورای تامین می‌شود جلوی احکام قضایی را گرفت در حالی که وظیفه شورای تامین چیز دیگری است، بنابراین بخش‌های حقوقی دستگاه‌ها باید با همت بیشتر پیگیر مسائل حقوقی دستگاه‌ خود باشند.

وی همچنین با اشاره به وعده‌های عملیاتی‌نشده برخی دستگاه‌ها گفت: مسئولان نباید وعده بیهوده به مردم بدهند زیرا این وعده‌های عملیاتی‌نشده برای مردم مشکل ایجاد می‌کند.

فرماندار شیراز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش چشم‌انداز 1404 در سال جاری گفت: در این همایش شاخص‌ها، اهداف کلان، سیاست‌ها و برنامه‌هایی که قرار است در سال 1404 به آن برسیم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول