اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت و معدن کهگیلویه:

ضعف مدیریت عامل اصلی رکود سرمایه‌گذاری در کهگیلویه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت و معدن کهگیلویه با بیان اینکه هر روزه در این شهرستان شاهد تعطیلی کارگاه‌های کوچک و بزرگ هستیم، گفت: عامل اصلی رکود و تعطیلی این واحدهای تولیدی، ضعف مدیریت و مشکل نقدینگی است.

ضعف مدیریت عامل اصلی رکود سرمایه‌گذاری در کهگیلویه است

سید باقر افشین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: در حالی که در اکثر شهرهای کشور شاهد رشد و توسعه صنعت هستیم و به واسطه این امر از میزان بیکاران استان‌های دیگر کاسته می‌شود، ولی این فرایند در شهرستان کهگیلویه کاملا بر عکس است.

رئیس اداره صنعت و معدن کهگیلویه با بیان اینکه هر روزه در این شهرستان شاهد تعطیلی کارگاه‌های کوچک و بزرگ هستیم، اضافه کرد: عامل اصلی رکود و تعطیلی این واحدهای تولیدی ضعف مدیریت و مشکل نقدینگی است.

وی افزود: در شهرستان کهگیلویه بیش از 80 واحد تولیدی وجود داشت ولی در حال حاضر تنها 40 واحد فعال می‌باشند.

افشین با انتقاد شدید از بی‌برنامگی در پرداخت تسهیلات ابراز داشت: متأسفانه اکثر این تسهیلات در جای خود خرج نمی‌شوند و بیت‌المال در جاهایی که نباید خرج می‌شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم شرایطی به وجود آید که تسهیلات کشاورزی تنها برای توسعه بخش کشاورزی اختصاص یابد و نباید به واحدهایی که به دلیل مشکلات مالی می‌خواهند از تسهیلات بخش کشاورزی سوء استفاده کنند، پرداخت شود.

افشین خاطرنشان کرد: شاهدیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل مشکل نقدینگی، ضعف مدیریت و عدم توانایی در باز پرداخت تسهیلات در گوشه زندان جا خوش کرده‌اند که این خود هشداری برای مسئولان و کسانی است که پول بیت‌المال را بی‌برنامه خرج می‌کنند.

وی در ادامه گریزی به وضعیت تولید مرغ در شهرستان کهگیلویه زد و ابراز داشت: از 30 واحد تاسیس شده تولید مرغ در شهرستان کهگیلویه تنها سه واحد فعال بوده که این نیز دلیلی دیگر بر سوء مدیریت بر پرداخت تسهیلات است.

وی هموار نکردن زیرساخت‌ها برای برخی سرمایه‌گذاران غیربومی را از عوامل اصلی بی‌میلی سرمایه‌گذاران، برای سرمایه‌گذاری در این استان عنوان کرد و گفت: باید شرایطی به وجود آوریم که سرمایه‌گذار از هر حیث احساس امنیت کند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول