اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس خبر داد

موافقت رئیس جمهور با پرداخت حق بدی و آب و هوا برای کارمندان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: موضوع پرداخت حق بدی آب و هوا ویژه کارمندان به‌ویژه کارمندان استان بوشهر را با رئیس جمهور مطرح و پیگیری کردم و ایشان نیز برای پرداخت این حق، اعلام موافقت کرده است.

موافقت رئیس جمهور با پرداخت حق بدی و آب و هوا برای کارمندان

حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی در ارتباط با حق بدی آب و هوا و شرایط فوق‌العاده و حق مرزی برای کارمندان در استان بوشهر گفت: حق مرزی در سال 84 از طرف هیئت دولت ابلاغ شد و بعد از مدتی متاسفانه دولت این را لغو کرد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در مجلس تذکر دادیم و بعد هم در نشستی که نمایندگان مجلس با رئیس جمهور و هیئت دولت داشتند در آن نشست من با رئیس جمهور صحبت کردم و گفتم حقوق امروز کارمندان در استان بوشهر نسبت به سه سال قبل کمتر است و علت هم عدم پرداخت حق بدی آب و هوا و حق مرزی است که از بوشهری‌ها گرفته‌اند و رئیس جمهور هم رسما اعلام کرد که حق بدی آب و هوای کارمندان پرداخت شود.

پورفاطمی در ارتباط با افزایش 15 درصدی کارمندان حقوق در سال جاری گفت: این مطالبات حق قانونی مردم استان بوشهر است و ما نمایندگان نیز وظیفه داریم از حق مردم دفاع کنیم و اگر این مسئله حل نشود حاضرم در صحن علنی مجلس آن را سوال و موضوع را تا وصول نتیجه پیگیری کنم.

وی در ارتباط با اظهارات معاون رئیس جمهور مبنی بر افزایش 15 درصدی حقوق کارمندان ادامه داد: اگر چنین گفته‌اند و پرداخت حق بدی آب و هوا را رد کرده‌اند به نظر من خلاف قانون عمل شده چون ایشان باید از رئیس جمهور تبعیت کند زیرا این دستور رئیس جمهور است و این موضوع در حضور رئیس جمهور مطرح و حل شده است.

پورفاطمی یادآور شد: معاون مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور به من گفت پیشنهاد پرداخت حق بدی آب و هوا را به هیئت دولت داده‌ایم ولی متاسفانه این پیشنهاد در هیئت دولت بدون اجازه مجلس و رئیس جمهور حذف شده که بعد معاون اول رئیس جمهور این موضوع را ابلاغ کرد.

وی اضافه کرد: من باز هم با رئیس جمهور مکاتباتی خواهم کرد و مردم را در جریان قرار خواهم داد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان به مسئله ریزگردها و پدیده گرد و غبار در مناطق جنوبی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله ریزگردها معضل است و در این راستا با نشست با کشورهای  عراق و عربستان سعودی با استفاده از کمک‌های بین‌المللی برای رفع این مشکل تلاش می‌کنیم.

وی گفت: این موضوعی است که در کل کشور وجود دارد و در چند روز قبل نیز در تبریز و ارومیه باعث لغو شدن پروازها شد و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باید این مسئله را پیگیری کنند البته برای جلوگیری از این ریزگردها نیاز به زمان طولانی است و باید برنامه‌ریزی کنیم ضمن اینکه به نظر من دولت هیچ علاقه‌ای در این زمینه نشان نمی‌دهد.

وی افزود: با دو کشور همسایه یعنی عربستان سعودی و هم عراق ارتباط داریم و با نشست‌های کارشناسی می‌توان این مشکل را حل کرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول