اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای برگزاری مراسم افطاری

بوستان‌های قم در اختیار خیرین قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم از آمادگی شهرداری قم به منظور واگذاری بوستان‌های شهر به خیرین برای برگزاری افطاری و اطعام روزه‌داران خبر داد.

بوستان‌های قم در اختیار خیرین قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابوالفضل چابکی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم اظهار کرد: شهرداری قم با رویکرد ترویج سنت حسنه اطعام و افطاری دادن به روزه‌داران در سطح شهر آمادگی واگذاری بوستان‌ها را به خیرین، پایگاه‌های فرهنگی بسیج، ارگان‌های حمایتی و سازمان‌های مردم‌نهاد دارد.

وی ضمن اشاره به اهمیت اطعام روزه‌داران از نظر دین اسلام افزود: در دین مبین اسلام و فرمایشات گوهربار و گرانقدر ائمه معصومین علیهم‌السلام به اطعام روزه‌داران بسیار سفارش شده و تاکید شده که مسلمین در این اقدام خیرخواهانه مشارکت داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم هدف از این اقدام را ترویج سنت حسنه افطاری ساده ذکر کرد و اذعان داشت: طرح "سفره‌های آسمانی" یکی از برنامه‌های فرهنگی شهرداری قم است که هر شب در مساجد و کانون‌های فرهنگی شهر با اطعام و افطاری دادن به روزه‌داران و توزیع بسته‌های فرهنگی انجام می‌شود.

چابکی بیان کرد: گسترده شدن سفره‌های آسمانی در کمال سادگی و با مشارکت مردم و نهادهای مردمی موجب ترویج هر چه بیشتر این سنت حسنه می‌شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری در خصوص فضاسازی بوستان‌ها اظهار کرد: نهادهای مردمی و خیرینی که متقاضی مشارکت در سنت حسنه اطعام و افطاری دادن به روزه‌داران هستند می‌توانند به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم واقع در نشانی شهرک ایثار مراجعه کنند.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول