اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود گرمای شدید

مردم روزه‌دار چاه‌دادخدای قلعه‌گنج آب آشامیدنی ندارند

خبرگزاری فارس: در ماه مبارک رمضان مردم بخش چاه‌دادخدا از توابع شهرستان قلعه‌گنج آب آشامیدنی ندارند.

مردم روزه‌دار چاه‌دادخدای قلعه‌گنج آب آشامیدنی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، آب آشامیدنی مردم بخش چاه‌دادخدای شهرستان قلعه‌گنج با بیش از 6 هزار نفر جمعیت به دلیل سوختن پمپ آب در آن منطقه، شش روز است که در ماه مبارک رمضان قطع شده است.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قلعه‌گنج امروز در حاشیه حضور در بخش چاه‌دادخدا از توابع این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: افت شدید ولتاژ برق و نوسانات آن در جنوب کرمان مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه موجب شده است.

غلامرضا سفلایی تصریح کرد: این نوسانات در برخی روزها به اندازه‌ای زیاد است که ممکن است حدود 20 بار برق یک منطقه قطع شود.

وی افزود: این افت ولتاژ موجب شده است تا با سوختن دو پمپ آب در این شهرستان مشکلات زیادی برای مردم به وجود آید.

سفلایی عنوان کرد: پس از سوختن پمپ مجتمع آب آشامیدنی چاه‌دادخدا، برای خرید یک دستگاه پمپ جدید به کرمان مراجعه کردیم،اما در آنجا نیز نتوانستیم این پمپ را تهیه کنیم.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مجبور به تعمیر پمپ قبلی شدیم، ابراز داشت: به دلیل نبود دستگاه جرثقیل برای حمل و جابه‌جایی پمپ این کار چند روز به تأخیر افتاد.

سفلایی خاطرنشان کرد: این منطقه به دلیل قرار گرفتن در مکانی دورافتاده و کمبود امکانات لازم ما را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

وی بی‌آبی بخش چاه دادخدا را حدود پنج تا شش روز ذکر کرد و اذعان داشت: اکنون کارکنان اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قلعه‌گنج در حال راه‌اندازی و بهره‌برداری مجدد از این پمپ هستند.

به گزارش فارس، نبود آب آشامیدنی در بخش چاه‌دادخدا در حالی رخ داده است که دمای هوا در مرداد ماه در این منطقه بسیار بالا بوده و با توجه به روزه‌دار بودن مردم مشکلات زیادی برای آنها به وجود آمده است.

هم‌اکنون مردم بخش چاه‌دادخدا برای تأمین آب آشامیدنی مجبور به آوردن آب از تلمبه‌های اطراف شده‌اند که آشامیدنی نیست و نوشیدن آن موجب بروز بیماری در ساکنان منطقه می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول