اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید سخنان رامنی درباره سپرموشکی را صحیح نمی‌داند

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید اظهارات «میت رامنی» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد سامانه دفاع ضد موشکی و خیانت اوباما به لهستان و چک را «صحیح» ارزیابی نکرد.

کاخ سفید سخنان رامنی درباره سپرموشکی را صحیح نمی‌داند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جی کارنی" سخنگوی رسمی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا اظهارات نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در رابطه با سامانه دفاع ضد موشکی را کاملا «ناصحیح» می‌داند.

رامنی اخیرا در سخنرانی در ورشو از تصمیم "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در خصوص خودداری موقت از استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی این کشور در جهت گیری استقرار دریایی این سیستم انتقاد کرده بود. این فرماندار سابق ایالت ماساچوست همچنین  اوباما را به خیانت نسبت به لهستان و چک متهم کرده و گفته بود: او دوستان ما در لهستان و چک را نادیده گرفت. آنها شجاعانه موافقت کرده بودند تا سامانه‌های دفاع ضد موشکی ما را در خاک خود مستقر کنند، در حالیکه در آخرین لحظات شنیدند که این توافقنامه دیگر اعتبار ندارد.

سخنگوی کاخ سفید در تفسیر این اظهارات گفت: ما مواضع خویش در قبال سپر موشکی را بیان کرده و کاملا واضح است که رئیس‌جمهوری اوباما مصرانه خواستار استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در خاک اروپاست که بخشی از این سیستم طبیعتا در لهستان مستقر خواهد شد و برغم اظهارات منتقدانه‌ای که از طرف روسیه صورت می‌گیرد، ما در هر صورت این سپر موشکی را ایجاد خواهیم کرد، برای اینکه بر این عقیده هستیم که باید چنین اقدامی صورت گیرد. سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی برنامه‌ای موثر برای مقابله با تهدیدات موشکی از طرف ایران است و انتقاداتی که از سوی نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری در این خصوص صورت گرفته، اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، کاملا ناصحیح است.

جالب توجه اینکه سخنان رامنی در حالی شنیده شد که وزارت امور خارجه لهستان پیش از این اعلام کرده بود که مقامات ورشو کاملا از طرح جدید سپر موشکی اروپایی که از سوی دولت باراک اوباما با انجام اصلاحاتی در طرح مورد نظر دولت جمهوری خواه "جورج بوش" پیشنهاد شده، حمایت می‌کند.

روسیه اجرای طرح ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی اروپایی را تهدیدی مستقیم برای توان بالقوه راهبردی خود می‌داند و هشدار داده است که در صورت اجرای آن بدون در نظر گرفتن نظرات مسکو، اقداماتی در پاسخ به آن در نظر گرفته که عملی خواهند شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول