اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نخست وزیر روسیه:

عدم توافق در خصوص سپرموشکی منجر به مسابقه تسلیحاتی می‌شود

خبرگزاری فارس: نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه «تایمز» با اشاره به نامشخص بودن اینکه سپر موشکی آمریکا به کجا می‌انجامد، تاکید کرد عدم دستیابی به توافق در این خصوص بین دو کشور در آینده منجر به مسابقه تسلیحاتی جدید خواهد شد.

عدم توافق در خصوص سپرموشکی منجر به مسابقه تسلیحاتی می‌شود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "دمیتری میدویدیف" نخست وزیر روسیه در مصاحبه با روزنامه «تایمز» لندن اعلام کرد که فقدان توافق در خصوص سپر موشکی آمریکا بین مسکو و واشنگتن می‌تواند در آینده منجر به مسابقه تسلیحاتی جدیدی شود.

میدویدیف گفت: باید توضیح داده شود که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. هنوز فرصت است تا در این خصوص به صحبت پرداخت. رهبران کشور ما دائما این مسئله را مطرح می‌کنند، ولی مسلما هرچه می‌گذرد، این فرصت کمتر می‌شود. اگر ما تا سال 2018 نتوانیم به توافقی در این رابطه برسیم، در آن زمان بطور بالقوه یک مسابقه تسلیحاتی جدید ممکن است آغاز شود که نتیجه آن برای همه بد خواهد بود. هزینه گزافی صرف خواهد شد که کاملا هم بی تاثیر است.

نخست وزیر روسیه یادآور شد: موضوع اینجاست که نظریه ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی، به عقیده من، برای هیچ کس تا به انتهاء قابل درک نیست و مشخص نیست که به کجا خواهد انجامید. و این مشکل اصلی است. آیا شما می‌دانید که دفاع ضد موشکی تا کجا پیش خواهد رفت؟ من مطمئن هستم که نه، نمی‌دانید. خود آمریکایی‌ها هم نمی‌دانند.

میدویدیف گفت: و اگر از کشورهای اروپایی بصورت جداگانه و مواضع رهبران آنها صحبت کنیم، باید بگویم که آنها خود در گوش من زمزمه کرده‌اند که «این طرح اصلا مورد نیاز ما نیست، ولی دوستان آمریکایی ما بعنوان شریک بزرگتر در ناتو این طرح و این هزینه را بر ما تحمیل می‌کنند».

نخست وزیر روسیه با تاکید بر اینکه مسئله مهم آن است که هنوز مشخص نیست که این سپر موشکی علیه چه کسی در حال ایجاد است؟ افزود: اگر صحبت بر سر کشورهایی است که در حال گسترش برنامه هسته‌ای و ساخت موشک‌های جدید هستند، این مسئله برای روسیه روشن است. ولی اگر این سپر موشکی علیه ماست، در آن صورت باید صادقانه این مسئله اعلام شود.

میدویدیف همچنین اعلام کرد که مقامات مسکو سیاست خود در قبال واشنگتن را شدیدالحن نکرده‌اند و مشارکت بین روسیه و آمریکا دارای همان اولویت گذشته است.

وی افزود: به عقیده من، چند سال گذشته در تاریخ روابط روسیه و آمریکا بسیار سازنده بوده و من خوشحالم که من به همراه "باراک اوباما" در این روند نقش فعالی داشتیم و توانستیم به همراه یکدیگر روابط دو کشور را از سر بگیریم. به نظر من، حتی با وجود اختلافاتی که همچنان در موضع گیری‌های مسکو و واشنگتن در خصوص برخی مسائل وجود دارد،  ما به نتایج مثبتی رسیده‌ایم.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول