اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

ورود دولت در امور خیرخواهانه نباید مشارکت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ورود دولت در امور خیرخواهانه از جمله آزادسازی زندانیان دیه نباید مشارکت مردم در این گونه امور را تحت الشعاع قرار دهد.

ورود دولت در امور خیرخواهانه نباید مشارکت مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جلسه ستاد دیه استان، با تاکید بر تقویت احساس مسئولیت اجتماعی و کمرنگ شدن دخالت دولت در امور خیرخواهانه، خاطرنشان کرد: کارهای خداپسندانه باید با قابلیت‌های مردمی به پیش رود؛ در عین حال دولت نیز همت خود را به این گونه موضوعات نشان داده و آزادسازی زندانیان دیه نیز از موضوعاتی است که دولت تعقیب می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت مردم در کارهای خیر، تصریح کرد: مردم ما نشان داده‌اند که اگر اهداف یک موضوع برای آنان قابل لمس باشد در سطح بالایی در آن مشارکت می‌کنند که لازم است در این راستا ابعاد مختلف کارهای خیر از جمله آزادسازی زندانیان دیه برای مردم بازگو شود.

بیگی همچنین بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس برای ایجاد ساز و کارهای قانونی برای صرف برخی منابع درآمدی در زمینه آزادسازی زندانیان دیه تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اعمال مجازات‌های لازم توأم با حمایت‌های مالی از متخلفان غیرعمد را مورد تاکید قرار داد و افزود: هر تخلفی ولو غیرعمد، موجب تضییع حقوق بخشی از مردم می‌شود که باید این حق جبران شود در حالی که حمایت صرف از متخلفان غیرعمد موجب غفلت از ضرر و زیان تخلفات می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌دریغ اعضای ستاد دیه استان در آزادسازی زندانیان دیه، اظهار کرد: کار ستاد دیه یک کار نهادی است نه اداری و نیت خیرخواهانه پشت آن است به همین دلیل تلاش می‌شود تا از کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری صورت گیرد.

رئیس ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه از آزادی 100 نفر از زندانیان دیه از ابتدای سال‌جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام حمزه‌علی محرمی گفت: برای آزادسازی این افراد مبلغ 170 میلیون ریال از محل مشارکت مردمی و 13 میلیارد و 160 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال گذشته نیز 241 زندانی دیه با 6 میلیارد و 620 میلیون ریال کمک مردمی و 34 میلیارد و 170 میلیون ریال اعتبارات دولتی از زندان آزاد شدند.

محرمی همچنین از برگزاری جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان دیه در روز 14 مرداد سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول