اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه‌های سایبری ملی:

فرهنگ‌سازی راهکار مقابله با هجمه سایبری دشمن است

خبرگزاری فارس: مدیر پروژه‌های سایبری ملی گفت: فرهنگ‌سازی راهکار مناسب مقابله با هجمه سایبری دشمن است.

فرهنگ‌سازی راهکار مقابله با هجمه سایبری دشمن است

اصغر تاج‌الدینی در حاشیه سفر به استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در نشست شورای اداری این استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: امروزه فناوری اطلاعات جزئی از زیرساخت‌های کشور است، و در شرایط فعلی باید به این موضوع توجه جدی داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط امروز دنیا محرمانه ماندن اطلاعات یک نمونه از امنیت است، گفت: جامعیت و یکپارچگی داده‌ها و در دسترس بودن اطلاعات از ویژگی‌های امنیت است.

تاج الدینی گفت: هر رویدادی که سعی بر نقض یکی از معیارهای امنیتی داده‌ها داشته باشد، یک نمونه از تهدید اطلاعات امنیت محسوب می‌شود.

مدیر پروژه‌های سایبری ملی تصریح کرد: در سال 2010 میلادی سازمان‌های بزرگ در نظام امنیتی 80 درصد و سازمان‌های کوچک 70 درصد آسیب دیده‌اند.

تاج‌الدینی با بیان اینکه جنگ تمام عیار سایبری از مدت‌ها پیش شروع شده و بعد از مذاکرات 1+5 اثرات خود را نشان داده است، گفت: هدف اول دشمن از فضای سایبری انرژی هسته‌ای، صنعت، بانک‌ها، بازار سرمایه و بورس است.

وی گفت: سازمان‌ها بهترین و آسان‌ترین روش برای تهدید در فضای سایبری هستند.

تاج‌الدینی با اشاره به نقاط قوت استان چهارمحال و بختیاری در مقابل فضای سایبری، بیان داشت: فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه، وحدت رویه مناسب، توجه جدی به این موضوع و حراست و حفاظت از اطلاعات از مهم‌ترین نقاط قوت این استان در مقابله با فضای سایبری است.

وی تاکید کرد: توجه نکردن به این موضوع در عمل به عنوان یک دغدغه اصلی و شناسایی نشدن تهدید سایبری در این استان از مهم‌ترین نقاط ضعف این استان در مقابله با فضای سایبری است.

تاج‌الدینی افزود: برخورد علمی و دقیق با این موضوع، درک صحیح تهدیدها، کار پیوسته به جای کار دفعی و مقطعی در این زمینه و تشکیل کمیته‌های تخصصی امنیت و اطلاعات از مهم‌ترین راهکارهای برون‌رفت از مشکل فضای سایبری است.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول