اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست رودبار خبر داد

پلمب یک واحد دانه‌بندی شن و ماسه در رودبار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست رودبار از پلمب یک واحد دانه‌بندی شن و ماسه در این شهرستان خبر داد.

پلمب یک واحد دانه‌بندی شن و ماسه در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، علی امیری عصر دوشنبه در نشست با مسئولان این شهرستان اظهار کرد: یک واحد دانه‌بندی شن و ماسه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی توسط این اداره پلمب شد و از ادامه کار این واحد جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: کارشناسان اداره محیط زیست رودبار برای کنترل آلودگی به صورت مستمر از واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی بازدید کردند و راهکارهای زیست‌محیطی را به صاحبان آنها ابلاغ می‌کنند.

به گفته رئیس اداره محیط زیست رودبار، به دلیل ورود بدون کنترل پساب واحد دانه‌بندی شن و ماسه به داخل رودخانه سفیدرود، اخطاریه‌های متعددی به صاحب واحد مذکور ابلاغ شد اما صاحب این واحد نسبت به اصلاح و تمکین آن اقدامی انجام نداد.

وی بیان کرد: طبق دستور قضایی نسبت به تعطیلی این واحد اقدام شد و از ادامه فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد و پرونده برای انجام مراحل اداری و اصلاح حوضچه‌ها و کنترل پساب در دست اقدام قرار گرفت.

امیری تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی موظف به ارائه برنامه خوداظهاری پایش برای کنترل آلودگی و ارائه آن به محیط زیست که از طریق آزمایشگاه‌های معتبر محیط‌ زیست در هر سه ماه یک‌بار صورت می‌گیرد، هستند.

وی از صاحبان واحدها خواست تا در این زمینه همکاری و اقدام‌های لازم را در دستور کار داشته باشند تا علاوه بر کنترل آلودگی و کمک در حفظ محیط زیست، نسبت به حذف واحد خود از لیست صنایع آلاینده اقدام کنند.

رئیس اداره محیط زیست رودبار، یادآور شد: با توجه به آلاینده بودن برخی از واحدها، تعداد پنج واحد صنعتی و معدنی به دلیل عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی و ایجاد آلودگی محیط زیست و تخریب، به مراجع قضایی معرفی شدند و پرونده آنها در دست اقدام و بررسی است.

وی با بیان اینکه محیط زیست امانتی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم، توصیه کرد: همه موظف هستیم نسبت به حفظ محیط زیست کوشا بوده و با این اداره همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول