اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انتقال خون سیرجان اعلام کرد

افزایش 20 درصدی اهدا خون در سیرجان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان گفت: ‌تعداد مراجعان اهدا کننده خون در شهرستان سیرجان 20 درصد افزایش یافته است.

افزایش 20 درصدی اهدا خون در سیرجان

سید ‌محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: طی چهار ماهه ابتدای سال جاری مردم شهرستان سیرجان یک میلیون و 730 هزار سی‌سی خون را به بیمارستان‌های بندرعباس‌، شهربابک و سیرجان اهدا کردند.

وی بیان داشت: طی این مدت 4 هزار و 735 نفر به پایگاه انتقال خون سیرجان مراجعه کردند که 3 هزار و 844 نفر قادر به خون‌دهی بودند.

موسوی عنوان کرد: تعداد مراجعان اهدا کننده خون در شهرستان سیرجان در چهار ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

وی از وجود یک هزار و 600 نفر اهدا کننده مستمر خون در این شهرستان خبر داد و گفت‌: این افراد که به نوعی عضو انتقال خون هستند در هر فصل نسبت به اهدای خون خود برای بیماران نیازمند اقدام می‌کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: همین استمرار اهدای خون موجب شده است که این پایگاه ماهانه 150 تا 200 واحد خون را به بیمارستان‌های بندرعباس به عنوان سهمیه داشته باشد در حالی که دو بیمارستان سیرجان و شهربابک نیز خون مورد نیاز بیماران خود را از این پایگاه دریافت می‌کنند.

وی ابراز داشت: شهرستان کهنوج نیز در مواقع نیاز خون مورد نیاز خود را از پایگاه سیرجان تأمین می‌کند. 

رئیس پایگاه انتقال خون سیرجان گفت: ماهانه 80 تا 90 نفر از بیمارا‌ن تالاسمی نیز در سیرجان خون فیلتر شده خود را از این پایگاه می‌گیرند. 

وی از پیشرفت 85 درصدی ساختمان جدید پایگاه انتقال خون سیرجان هم خبر داد و افزود: تا‌کنون برای این ساختمان 700 متر‌ مربعی، 4 میلیارد ریال از اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان کرمان تأمین و پرداخت شده است. 

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول