اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در بحبوحه مباحثات در شورای امنیت

اختلاف روسیه و آمریکا بر سر سوریه همچنان باقی است

خبرگزاری فارس: گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا در خصوص اوضاع پیرامون سوریه بار دیگر نشان داد که مقامات مسکو و واشنگتن همچنان در مورد راه حل و فصل مناقشه در سوریه با یکدیگر اختلاف نظر شدید دارند.

اختلاف روسیه و آمریکا بر سر سوریه همچنان باقی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" و "باراک اوباما" روسای‌جمهوری روسیه و آمریکا روز چهارشنبه در جریان مذاکراتی تلفنی روند اوضاع پیرامون سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

به گفته پسکوف، این مذاکرات نشان داد که دو کشور در برخورد خود با این مشکل و راه‌های حل و فصل این بحران همچنان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

وی توضیح داد: با توجه به مباحثات جاری در شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور دستیابی به توافق در خصوص تصویب قطعنامه‌ای در مورد سوریه، پوتین و اوباما در جریان این مذاکرات به بررسی اوضاع کنونی در سوریه و تمایلاتی که باعث وخامت بیشتر وضعیت شده و راه‌های ممانعت از تشدید اوضاع پرداختند.

سخنگوی پوتین افزود: البته در مجموع این تبادل نظر سران روسیه و آمریکا ارزیابی مشترک از اوضاع در سوریه و هدف مشخص در حل و فصل مناقشه در این کشور را ثابت کرد.

باراک اوباما در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین ابراز همدردی خود در رابطه با سیل اخیر در روسیه و قربانی شدن تعداد زیادی از مردم این کشور را به اطلاع ولادیمیر پوتین رساند.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به درخواست "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در مسائل سوریه و به دلیل ادامه اختلاف اعضای این شورا رای گیری در مورد قطعنامه مربوط به سوریه را به امروز، پنج شنبه موکول کرد.

روسیه اعلام کرده است که از پیش‌نویس قطعنامه کشورهای غربی بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل که امکان مداخله نظامی در حل مناقشه سوریه را فراهم می‌سازد، حمایت نخواهد کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول