احمد کرفی امروز در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از مراکز امداد خودروی شهرستان چالوس در گفتوگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: شرکت امداد خودرو سایپا هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش حجم سفرهای تابستانی یک طرح ویژه به صورت سراسری همسو با سایر ارگانهای امدادی خدماترسان نظیر پلیس راه، راهداری، هلال احمر و ... برگزار میکند که از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه مییابد و اکنون نیز در دومین ماه اجرای این طرح در سطح کشور هستیم.
وی اظهار داشت: این طرح در تمامی استانهای کشور برگزار میشود و علاوه بر آن در استانهایی که به دلیل برخورداری از نقاط تفریحی، سیاحتی، زیارتی پذیرای تعداد بیشتری از هموطنان مسافر و گردشگران هستند تعداد واحدهای امدادی درنظرگرفته شده در این استانها همچون استانهای شمالی کشور فعالتر و آمادهتر است.
کرفی ادامه داد: بیشترین تمرکز امداد خوردوی سایپای کشور بر روی استانهای مازندران، گیلان، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان به دلیل افزایش و تعدد مسافرتها به نقاط قرار دارد.
وی به برنامههای امدادی در مازندران بهعنوان یکی از گردشگرپذیرترین استانهای کشور اشاره کرد و بیان داشت: رصد پایگاههای استقراری در طول محورهای استان مازندران به منظور کاهش مدت زمان انتظار مشتری از طریق سیستم کنترل هوشمند ناوگان و اعلام آمادهباش از طریق ارسال بخشنامه به منظور انجام پیشبینیهای لازم از جمله تهیه قطعات یدکی موردنیاز، سرویس خودروهای امدادی پیش از آغاز طرح و محدودکردن مرخصی برای امدادگران و نیز تذکرات لازم درباره آمادهباش واحدهای امدادی در طول شبانهروز از برنامههای ما در طول مدت طرح امداد تابستانی در مازندران است.
تعداد ناوگان امدادی در سطح کشور 571 دستگاه
مدیرعامل امداد خوردروی سایپا تصریح کرد: تعداد ناوگان امدادی در سطح کشور 571 دستگاه خودروی امدادی است که تعداد 50 دستگاه از آن در استان مازندران مشغول به فعالیت بوده و همچنین تعداد 669 نفر امدادگر نیز در سراسر کشور فعال بوده که از این تعداد 60 نفر در استان مازندران فعالیت دارند.
وی درباره نوع خدمات ارائه شونده به مسافران گفت: خدمات امدادی شامل رفع عیب در محل و حمل به نمایندگی به صورت گارانتی برای خودروهای دارای کارت اشتراک امداد خودروسایپا و همچنین ارائه خدمات مشابه به خودروهای تولیدی گروه سایپا در دوران گارانتی است.
این مسئول حضور نیروهای امدادی در مسیرهای مازندران را پررنگتر از سایر نقاط کشور برشمرد و افزود: محور هراز، محور چالوس، محور سوادکوه و همچنین جاده کناره از رامسر تا گلوگاه مسیرهایی است که نیروهای امدادی حضور پررنگتری نسبت به سایر نقاط کشور دارند.
وی بیشترین نیاز مسافران در بخش امدادی را خدمات رفع عیب در محل با کمترین زمان انتظار ممکن دانست و خاطرنشان کرد: برای رفاه حال مسافران و گردشگران خدمات رفع عیب در محل با کمترین زمان ممکن انجام میشود تا آنها بتوانند با کمترین میزان توقف اجباری به سفر خود ادامه دهند.
استاندارد جهانی زمان حضور نیروهای امدادی 30 دقیقه است
کرفی درباره میانگین زمان تماس مشترکان تا زمان حضور نیروهای امدادی خاطرنشان کرد: میانگین زمان انتظار مشتریان شرکت امداد خودرو سایپا حدود 40 دقیقه در استان مازندران است و با توجه به اینکه استاندارد جهانی آن 30 دقیقه است بنابراین زمان انتظار هدف در شرکتها همان استاندارد جهانی در نظر گرفته شده که در این مورد برنامههای متعددی به منظور رسیدن به این زمان پیشبینی شده است.
وی ادامه داد: به منظور کاهش این زمان گسترش ناوگان امدادی و همچنین تجهیز آنها به سیستم پیشرفته ردیاب ماهوارهای به منظور کسب اطلاع از محل لحظهای هر واحد امدادی برای اعزام نزدیکترین خودروی امدادی به محل مورد درخواست امدادخواه در محورهای پرتردد و نوسازی ناوگان امدادی، تجهیز خودرو سوار و واگذاری آن به نمایندگیها در برنامههای مهم امدادی قرار گرفته است.
استقرار پایگاههای شبانهروزی
مدیرعامل امداد خوردروی سایپا گفت: وجود خودروهای امدادی متفرقه با هدف حمل خودروی امدادخواهان با اخذ هزینههای گزاف بدون ارائه خدمات موردنظر امدادخواه که سبب خدشهدار کردن وجهه ناوگانهای امدادی رسمی کشور همچون سایپا و ایران خودرو میشود و نیز افزایش ترافیک در برخی از محورهای پرتردد که موجب افزایش زمان انتظار مشتریان میشود و از سویی دیگر عدم آشنایی مشتریان به لزوم انجام سرویسهای پیش از سفر و در نتیجه بروز نقص فنی خودرو در حین سفر و عدم آشنایی آنها با جادههای بین شهری و در نتیجه عدم ارائه آدرس دقیق به هنگام بروز نقص فنی در خودرو از مهمترین چالش های پیش روی ما است.
وی درباره نحوه امدادرسانی برای خودروهایی که در جادههای کوهستانی مازندران و به ویژه غرب مازندران دچار حادثه شده باشند، اظهار داشت: با استقرار پایگاههای شبانهروزی مجهز به ابزارآلات و قطعات یدکی تمام خودروهای گروه سایپا در طول محورهای کوهستانی با فواصل کوتاه از یکدیگر، سبب ارائه خدمات امدادی موردنیاز در کوتاهترین زمان ممکن به امدادخواهان در مسیرهای کوهستانی غرب مازندران میشود.
بیشترین خدمات امدادی کشور در مازندران
به گفته مدیرعامل امداد خوردروی سایپا، بیشترین حجم خدمات امداد جادهای کشور را شهرهای آمل، بابل، چالوس، رامسر، ساری و قائمشهر را به خود اختصاص دادند.
وی در توصیه به مشترکان امداد خودرو در سطح استان مازندران اظهار داشت: در صورت بروز نقص فنی در خودرو با حفظ خونسردی و مستقر کردن خودرو در حاشیه امن جاده و اطلاع یافتن از موقعیت جغرافیایی محل خرابی خودرو و رجوع به کارت شناسایی خودرو به منظور ارائه اطلاعات موردنیاز با شماره تماس 096550 و 02184444 تماس حاصل کرده تا نزدیکترین واحد امدادی این شرکت در کمترین زمان ممکن نزد آنها مراجعه کنند.
تغییر مأموریتهای امداد خودرو در آینده نزدیک
کرفی ادامه داد: همچنین با توجه به تغییر مأموریتهای این شرکت در آینده نزدیک و سنگینتر شدن مسئولیت خدمات پس از فروش به دارندگان محصولات سایپا توصیه میشود با توجه به مشخص بودن زمان اشتراک هر یک از خودروهای تولیدی گروه سایپا مشتریان پس از انقضای کارت اشتراک خود به منظور دستیابی به خدمات بهتر و متنوعتر و احتمال بروز نقص فنی در خودرو به موازات افزایش کارکرد آن، نسبت به تمدید اشتراک خودروی خود از طریق نمایندگیهای مجاز در سراسر کشور به منظور استفاده از خدمات امدادی در تمامی محورهای کشور در طول شبانهروز برای برخورداری از سفری مطمئن و ایمن نسبت به تهیه کارت نارنجی اقدام کنند.
وی افزود: واحد تمدید اشتراک شرکت امداد خودروسایپا با شماره تماس 44180448-021 همواره آماده پاسخگویی به پرسشهای هموطنان در این باره است.
انتهایپیام/ح10/گ1003