اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل:

از مقصران حادثه شورابیل نمی‌گذریم

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: اداره ‌کل استاندارد با توجه به قصوری که در حادثه اخیر شورابیل داشته است باید پاسخگوی اذهان عمومی باشد و از برخی فرافکنی‌ها خودداری کند.

از مقصران حادثه شورابیل نمی‌گذریم

سالار شاکر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پذیرفتنی نیست که برخی پیمانکاران ما دستگاه‌های غیر‌استاندارد، کهنه و فرسوده سایر استان‌ها را در شهر بازی و پارک‌های ما به کار گیرند تا زمینه برای بروز چنین حوادثی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری نیز وظیفه داشته با دقت و نظارت بیشتر در نصب دستگاه‌ها عمل کرده و اجازه نمی‌داد تا در این زمینه قصور و کوتاهی صورت گیرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل نقش اداره کل استاندارد در برخورد قاطعانه با پیمانکاران متخلف در این زمینه را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس آخرین مکاتبه‌ای که این اداره کل داشته است با مطرح کردن برخی از موارد به نظر می‌رسد از وظیفه خود شانه خالی کرده و به ادامه فعالیت این پیمانکاران مجوز صادر کرده است که آنها نیز با فشار آوردن به شهرداری و سازمان پارک‌ها سعی داشتند مجوز آنها را قانونی جلوه دهند.

شاکر گفت: ما هم شهرداری و هم استاندارد را مقصر می‌دانیم و معتقدیم بی‌توجهی آنها به امر نظارت سبب شده تا حادثه تلخی در شورابیل رخ دهد و خانواده‌ای داغدار شده و یک جوان جان خود را از دست بدهد.

این مسئول با گلایه از تراکم دستگاه‌های بازی در شورابیل تاکید کرد: ما در انعقاد قرارداد با توجه به پایان یافتن مهلت آن ضعیف عمل کردیم و در نهایت تعجب به قطع کردن برق این مجموعه به عنوان یک راهکار پیشگیرانه دست زدیم در حالی که قاطعانه‌تر از این می‌توانستیم برخورد کنیم.

این عضو شورای شهر بیان داشت: ما نباید در برابر خطا و کار غیر‌قانونی دیگران به گذشت و مماشات روی آوریم و یا بخواهیم با قطع کردن برق یک مجموعه خطای خود را توجیه کنیم چرا که به جای این اقدامات باید قاطعانه با پیمانکار متخلف برخورد می‌شد و در مهلت 40 روزه رفع معایب در صورت نقص جلوی کار گرفته می‌شد.

شاکر ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز باید از صدور مجوز و کثرت و انباشت وسایل شهر بازی در این منطقه ممانعت می‌کرد که به نظر می‌رسد در این زمینه باید شورای شهر بر صدور مجوز‌ها نظارت کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهد.

وی از منطقه شورابیل به عنوان نقطه منحصر به‌فرد تفریحی ـ توریستی یاد کرد و افزود: وقوع چنین حادثه‌ای در این مجموعه منحصر به فرد به بی‌اعتمادی‌ها دامن زده و برخی گله‌مندی‌ها را زمینه‌ساز می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اردبیل تجدید نظر در صدور مجوز‌ها و مبادله موافقت‌نامه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: این حادثه زنگ خطری است تا ما با تدبیر درست به استاندارد‌سازی وسایل شهر بازی تمام نقاط اردبیل توجه کنیم تا با کسب استاندارد بتوانند ایمن و شایسته فعالیت کنند.

شاکر به مغایرت نامه‌های نوشته شده و پاسخ ارائه شده از سوی شهرداری و اداره استاندارد اشاره کرد و یادآور شد: این دو ماه فرصت بر چه مبنا و چه اصولی داده شده است و چرا در مهلت قانونی جلوی برخی خطاها و قصور‌ها گرفته نشده است.

این مسئول هرگونه قصور در این زمینه را نابخشودنی خواند و از شهرداری خواست با نظارت دقیق‌تر موضوع استاندارد‌سازی وسایل شهر‌ بازی را به عنوان یک وظیفه ذاتی و در قبال سلامتی مردم مورد توجه قرار دهد.

 

تعطیلی وسایل بازی تمام پارک‌ها به صلاح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این زمینه یکی دیگر از اعضای شورای شهر اردبیل نیز در خصوص علل و عوامل حادثه گفت:‌ ما باید منتظر نظر کارشناسی دستگاه‌ قضایی باشیم تا واقعیت‌ها بیش از گذشته نمایان شود.

لیلا تقوی اضافه کرد: ‌شایسته نیست به خاطر وقوع چنین حادثه‌ای وسایل شهر بازی تمام نقاط اردبیل را جمع‌آوری کنیم و یا بخواهیم با رفتار پلیسی در این باب رعب و وحشت ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: ما باید واقع‌بینانه سعی کنیم نواقص رفع شده و برخی کوتاهی‌ها نیز مورد بازخواست قرار گیرد.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول