اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیجان ورزش با المپیک

لندن 2012 برای ورزش اصفهان خاطره ساز می‌شود

خبرگزاری فارس: ورزش دوستان اصفهانی در شرایطی سی‌امین دوره مسابقات المپیک را پیگیری می‌کنند که از جمع چهار ورزشکار اصفهانی شرکت کننده در این رقابت‌ها، سهراب مرادی بیشترین شانس برای کسب مدالی اصفهان در المپیکی‌ها را دارد.

لندن 2012 برای ورزش اصفهان خاطره ساز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سی‌امین دوره مسابقات ورزشی المپیک 2012 به میزبانی شهر لندن از امشب به طور رسمی کلید می‌خورد تا هیجان بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیا یک ماه میهمان ورزش دوستان از سراسر جهان باشد.

کاروان ورزشی ایران با 52 ورزشکار در 12 رشته ورزشی مختلف پای به این رقابت‌ها می‌گذارد تا از حیث تنوع رشته‌های ورزشی در دوره‌های مختلف کم نظیر باشد.

*کاهش ورزشکار نسبت به پکن

در کاروان ورزشی ایران اعزامی به مسابقات المپیک 2012 سه ورزشکار اصفهانی به همراه سجاد مرادی حضور دارند که وی نیز چند سالی است ساکن اصفهان شده و از نظر فدراسیون، ورزشکار اصفهان محسوب می‌شود.

رضا قاسمی در رشته دو 100متر، سهراب مرادی در دسته 85 کیلوگرم رشته وزنه‌برداری، احمدرضا طالبیان در رشته کایاک یک نفره 1000 متر قایقرانی و سرانجام سجاد مرادی در دو 800 متر سهم اصفهان از المپیک پیش رو هستند.

این در حالی است که در المپیک پکن، با توجه به حضور تیم ملی بسکتبال ایران، ورزشکاران اصفهانی سهم بیشتری در کاروان اعزامی ایران در مهم‌ترین رویداد ورزشی دنیا داشتند.

*مسیر طی شده ورزشکاران اصفهانی تا المپیک

سجاد مرادی در بین المپیکی‌های اصفهانی بیشترین سابقه را دارد، مرادی پیش‌تر در المپیک‌های آتن و پکن نیز با کسب سهمیه در کنار بهترین‌های دو میدانی دنیا دویده بود.

پس از قهرمانی مرادی در بازی‌های آسیایی گوانگجو گفته می‌شد وی به طور مستقیم سهمیه لندن 2012 را نیز کسب کرده اما، وی بعدها در مسابقات دومیدانی جهان در دایگو به طور رسمی سهمیه این رقابت‌ها را دریافت کرد.

احمدرضا طالبیان نیز در جریان مسابقات قهرمانی آسیا در تهران علاوه بر کسب قهرمانی، سهمیه کایاک را نیز به دست آورد که به اشتباه اولین سهمیه المپیکی قایقرانی ایران معرفی می‌شود، اما در واقع محسن شادی اولین المپین قایقرانی است.

رضا قاسمی نیز در مسابقات ستارگان آسیا در قزاقستان که آخرین مرحله کسب ورودی المپیک لندن 2012 بود، توانست در ماده 100 متر، ورودی لازم برای مسابقات لندن را کسب کرده و در تیم پر تعداد دو میدانی کاران المپیکی ایران حضور داشته باشد.

در این بین سهراب مرادی بدون اینکه سهمیه ورودی کسب کند، مسافر لندن شد، پیش‌تر کیانوش رستمی در مسابقات جهانی پاریس در دسته 85 کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کرد، با این حال پس از برطرف شدن کدورت‌های به وجود آمده بین مرادی و کورش باقری وزنه‌بردار زرین شهری وی به تیم ملی دعوت شد و توانست نظر کادر فنی برای حضور در جمع شش وزنه‌بردار المپیکی را جلب کند.

*هر موفقیتی به دست آید، به همه تعلق دارد

ورزش اصفهان با وجود قهرمانان زیاد و حضور پرتعداد ورزشکارانش در دوره های مختلف المپیک، تاکنون از این میدان بزرگ مدالی به دست نیاورده، اما اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، در المپیک لندن 2012 این طلسم باطل شده و سهراب مرادی اولین مدال آور اصفهانی در المپیک می‌شود.

تجربه ثابت کرده که در زمان افتخار آفرینی همه به دنبال سهم‌یابی خود در افتخار به دست آمده هستند و احتمالاً مدال سهراب مرادی صاحبان زیادی پیدا می‌کند، اما واقعیت این است که مرادی یک شبه ملی پوش و قهرمان نشده و همه کسانی که در این سال‌ها در پرورش وی نقش داشته‌اند و همه اصفهانی‌هایی که چشم انتظار افتخار آفرینی وی هستند، در مدال وی سهیم هستند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول