اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با ابراز تاسف به بی‌توجهی شورای امنیت

کشورهای عربی ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

خبرگزاری فارس: گروه کشورهای عربی سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از مقاومت شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تاکید کرد هیئتی از شورای امنیت باید برای بازدید از اشغالگری اسرائیل اعزام شود.

کشورهای عربی ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "عبدالله المعلمی"، سفیر عربستان در سازمان ملل در هنگام خروج از جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه با قرائت اعلامیه گروه کشورهای عربی برای خبرنگاران، تاکید کرد: اسرائیل بی‌وقفه به سیاست گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

در این اعلامیه آمده است: اسرائیل به نادیده گرفتن جامعه بین‌المللی و نیز قطعنامه‌های سازمان ملل مربوط به این موضوع ادامه می‌دهد.

 گروه کشورهای عربی از ناتوانی و یا مقاومت شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل ابراز تاسف کرده و از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای نجات دادن فرصت صلح که در حال کم شدن است، هرچه سریع‌تر اقدام کند.

این بیانیه از شورای امنیت می‌خواهد به دعوت محمود عباس رئیس تشکلات خودگردان برای دیدار از فلسطین و بررسی میدانی مسائل پاسخ مثبت دهد و این کمترین کاری است که این شورا می‌تواند انجام دهد.

این دعوت چندین هفته پیش صورت گرفته اما شورای امنیت سازمان ملل هنوز به این دعوت پاسخی نداده است.

جامعه بین‌المللی همه شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌داند اعم از آنهایی که با اجازه دولت یا بدون اجازه ساخته شده‌اند.

بیش از 340 هزار شهرک نشین صهیونیست در کرانه باختری ساکن هستند و نزدیک به 200 هزار نفر در شهرک‌های قدس اشغالی شرقی ساکن شده‌اند.

در نشست چهارشنبه شورای امنیت شماری از نمایندگان از ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

* ادامه مخالفت رژیم صهیونیستی با توقف شهرک‌سازی

این در حالی است که "حییم واکسمن" معاون نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست از فلسطین خواست مسیر صلح را در مذاکرات مستقیم با اسرائیل انتخاب کند.

وی گفت: زمان آن برای فلسطینیان فرارسیده تا از پیش شرط‌هایشان از جمله توقف شهرک سازی صرف نظر کنند.

* مخالفت بدون اعلان راهکار فرانسه و آمریکا با شهرک سازی صهیونیست‌ها

"ژرار ارو"، نماینده فرانسه در سازمان ملل گفت: شهرک سازی با هر شکلی خلاف قوانین بین‌المللی و مانعی برابر صلح است.

"جفری دلورینتیس" معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز بار دیگر تاکید کرد: آمریکا قانونی بودن ادامه شهرک سازی را نمی‌پذیرد و مخالف هرگونه اقدامی برای قانونی کردن شهرک‌هاست.

وی همچنین افزود: مقامات فلسطینی با خطیرترین بحران مالی مواجه هستند این شکاف مالی بسیار بزرگ است و اگر حل نشود عمیق خواهد شد و نتایج آن نیز خطرناک خواهد بود.

از سوی دیگر "رابرت سری"، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای روند صلح خاورمیانه هشدار داد دولت فلسطین با چالش برای امرار معاش مواجه است.

وی افزود: ما از کشورهای اعانه دهنده دیگر و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس می‌خواهیم که برای ارائه کمک بلاعوض به فلسطین در شرایطی که این کشور با کمبود بودجه مواجه است فکر کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول