اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در سایه روابط پنهان آنکارا-تل‌آویو

ترکیه ادامه شهرک سازی صهیونیست‌ها در قدس را محکوم کرد

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر بافت و ساختار تاریخی قدس و ادامه شهرک سازی در حومه این شهر مقدس را به شدت محکوم کرد.

ترکیه ادامه شهرک سازی صهیونیست‌ها در قدس را محکوم کرد

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، برگزاری مناقصه ساخت واحدهای مسکونی جدید در شهرک های صهیونیستی تال پیوت شرقی، حرحما و پیسگات زئو در قدس و انتقال کالج دفاع ملی رژیم صهیونیستی به منطقه کوه زیتون با واکنش دولت آنکارا روبرو شد.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر بافت و ساختار تاریخی قدس و ادامه شهرک سازی در حومه این شهر مقدس را اسف بار توصیف و به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه در این بیانیه تصریح کرد که تل آویو با اصرار بر ادامه روند شهرک سازی و بی توجهی به واکنش افکارعمومی جهان مانع از احیای روند به اصطلاح صلح شده و راهکار تاسیس دو کشور مستقل را به خطر انداخته است. آنکارا از جامعه جهانی خواست تا بر عدم پذیرش این قبیل اقدامات از سوی اسرائیل تاکید کرده و تدابیر لازم را برای ممانعت از ادامه این روند اتخاذ کند.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین از تل آویو خواست تا به مسئولیت های خود در قبال برقراری صلح پایدار در قدس در چارچوب قوانین و حقوق بین الملل عمل نموده و هر چه سریع تر به فعالیت های مخرب خود علیه صلح در منطقه خاتمه دهد.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول