اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک منبع نزدیک به مرسی:

جدول زمانی رفع محاصره غزه در دیدار مرسی و هنیه تعیین می‌شود

خبرگزاری فارس: یک منبع نزدیک به "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مصر گفت که در دیدار مرسی با نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین جدول زمانی رفع تدریجی محاصره غزه تعیین خواهد شد.

جدول زمانی رفع محاصره غزه در دیدار مرسی و هنیه تعیین می‌شود

به گزارش فارس، یک منبع نزدیک به مرسی در اظهاراتی به روزنامه سعودی"الشرق" گفت که مرسی دستوراتی به مسئولان امنیتی فرودگاه‌ها و گذرگاه‌ها مبنی بر تعامل شایسته با مسافران فلسطینی صادر کرده است اما این به معنای ورود بدون ویزای فلسطینیان به مصر نیست.

وی افزود که مرسی تصمیم گرفته مقادیر زیادی از سوخت اهدایی قطر به غزه وارد شود به گونه‌ای که نیروگاه برق غزه فعال شده و به بحران جریان برق در این منطقه خاتمه داده شود. 

این منبع مصری درباره تهدیدات اسرائیل مبنی بر بستن گذرگاه‌های اسرائیلی در صورت اقدام مصر به رفع محاصره غزه تصریح کرد: مصر قادر است از لحاظ قانونی و بین‌المللی با اسرائیل مقابله کرده و با روابط خوبی که با جامعه بین‌الملل دارد اسرائیل را از این اقدام بازدارد.

این منبع مصری که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: معاهده کمپ دیوید بر ضرورت ممانعت از وقوع هر حادثه یا هر مشکل سیاسی، اقتصادی و یا اجتماعی در نوار غزه به منظور حفظ امنیت ملی دو طرف تاکید دارد و مصر نیز از این بند برای رفع محاصره غزه استفاده خواهد کرد.

به گفته وی مصر با نوار غزه به عنوان منطقه تحت اشغال تعامل دارد و برای رفع محاصره این منطقه اقدام خواهد کرد و تهدیدات اسرائیل نیز هیچ فایده‌ای ندارد زیرا مصر تصمیمات لازم در این باره را اتخاذ کرده است.

"اسماعیل هنیه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین امروز در رأس هیئتی بلندپایه به قاهره می‌رود و با تعدادی از مسئولان مصر از جمله مرسی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

هنیه در دیدار با مسئولان مصری تحولات مربوط به نوار غزه و تعدادی از مسائل سیاسی را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول