اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اخبار کوتاه از فلسطین/

هنیه پنج‌شنبه با مرسی دیدار می‌کند/سفر قریب‌الوقوع هیئت مصری به غزه و کرانه باختری

خبرگزاری فارس: روزنامه "الحیات" چاپ لندن نوشت که رئیس جمهور منتخب مصر روز پنج‌شنبه میزبان نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در قاهره خواهد بود.

هنیه پنج‌شنبه با مرسی دیدار می‌کند/سفر قریب‌الوقوع هیئت مصری به غزه و کرانه باختری

به گزارش فارس به نقل از الحیات، "محمد مرسی" روز پنج‌شنبه این هفته با "اسماعیل هنیه" دیدار و درباره مسائل مختلف فلسطین با وی گفت‌وگو خواهد کرد.

هنیه حدود سه هفته پیش با ارسال نامه‌ای به مرسی پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را به وی تبریک گفت و وی را به بازگشایی دائمی گذرگاه مرزی رفح فراخواند.

پنج‌شنبه گذشته نیز هیئت حماس به ریاست "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی این جنبش با مرسی دیدار کرد و حماس این دیدار را "تاریخی" خواند.

* تعدیل گسترده در کابینه هنیه

برخی منابع موثق در جنبش حماس پیش‌بینی کردند که دولت هنیه در غزه به زودی دست به تغییرات گسترده وزارتی خواهد زد.

این منابع به تشریح جزئیات این تغییرات نپرداختند و تنها گفتند که برخی اسامی جدید و در عین حال برخی چهره‌های قدیمی برای تصدی مناصب وزارتی وجود دارند.

بر اساس این گزارش این در حالی است که در وزارتخانه‌های دولت هنیه هیچ تغییری حاصل نشده و همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

* تداوم بازداشت اعضای حماس در کرانه باختری

جنبش حماس اعلام کرد که دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان به بازداشت اعضای این جنبش در استان نابلس ادامه می‌دهند و در همین راستا دیروز چهار عضو این جنبش را به دلیل شرکت در تظاهرات همبستگی با زندانیان سیاسی بازداشت کردند.

سرویس‌های اطلاعاتی کرانه باختری "معین احمد عیلوی" اسیر آزاد شده را پس از یورش به منزل وی در حی الضاحیه در شهر نابلس بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان همچنین "صهیب دویکات" دانشجوی دانشگاه القدس، "فراس الزبیدی" از حی المخفیه، "سعید بکر بلال"، "عاهد عصفور" و "محمد عصفور" را بازداشت کردند.

پس از آن برخی منابع محلی اعلام کردند که دستگاه‌های امنیتی همه کسانی که به دلیل شرکت در تظاهرات همبستگی‌امیز با زندانیان سیاسی در نابلس بازداشت شده بودند، آزاد کردند.

* الزهار: هیئت مصری به زودی به غزه و کرانه باختری می‌آید

"محمود الزهار" از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که رهبران مصر به زودی هیئتی را به کرانه باختری و نوار غزه اعزام می‌کنند تا اوضاع این دو منطقه را ازریابی کنند.

وی افزود که این هیئت طی دو ماه گزارشی را ارائه و طی آن اعلام خواهد کرد که کدام طرف مسئول توقف آشتی ملی است.

الزهار گفت که سفر هیئت مصری به نوار غزه و کرانه باختری پیشنهاد حماس بوده است و هیئت این جنبش در دیدار اخیر با "محمد مرسی" رئیس جمهور منتخب مصر این موضوع را با مرسی مطرح کرده است.

وی اشاره کرد که نوار غزه از لحاظ امنیتی و نظامی از اشغالگری اسرائیل آزاد شده است اما با این حال اخبار مربوط به اینکه حماس قصد دارد نوار غزه را منطقه آزاد شده از اشغال اسرائیل اعلام و روابط تجاری بین اسرائیل و نوار غزه را قطع کند، صحت ندارد.

الزهار تصریح کرد که منبع انتشار این اخبار دشمنان حماس هستند که می‌خواهند محاصره نوار غزه را حفظ کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول