اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشعل فردا در قاهره با مرسی دیدار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فردا برای دیدار با رئیس جمهور منتخب مردم مصر به قاهره می‌رود.

مشعل فردا در قاهره با مرسی دیدار می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "سما"، "محمد مرسی" رئیس جمهور مصر امروز با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند و فردا نیز قرار است با "خالد مشعل" دیدار و گفت‌وگو کند.

نشست مرسی و مشعل نخستین نشست رهبران حماس با یک مقام مسئول عالی‌رتبه مصر در سطح رئیس جمهور است و پیش از این "حسنی مبارک" رئیس جمهور مخلوع این کشور حاضر به دیدار با رهبران حماس نبود و رهبران این جنبش تنها با رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار می‌کردند.

مرسی بی‌طرفی خود را در قبال همه گروه‌های فلسطینی اعلام کرده است و "اسماعیل هنیه" نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین نیز به محض پیروزی مرسی در انتخابات با ارسال پیامی این پیروزی را به وی تبریک گفت و اعلام کرد که حماس به دیدار با رئیس جمهور جدید مصر تمایل دارد.

مرسی امروز نیز با عباس دیدار و اوضاع فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، شهرک‌سازی و فشارهایی که بر طرف فلسطینی برای بازگشت به مذاکرات بدون شرط وجود دارد، بررسی خواهد کرد.

عباس بر خلاف سفرهای قبلی به قاهره این بار قصد ندارد با "محمد حسین طنطاوی" رئیس شورای عالی نیروهای مسلح مصر دیدار و گفت‌وگو کند.

در همین رابطه منابع مصری گفتند که مرسی در دیدار با عباس نتایج گفت‌وگوهای خود با "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص پیشبرد روند صلح را به اطلاع عباس خواهد رساند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول