اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فیروزآباد مطرح کرد

ضرورت تدوین طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در فیروزآباد

خبرگزاری فارس: فرماندار فیروزآباد بر لزوم تدوین طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در این شهرستان تاکید کرد و خواستار اجرای آن شد.

ضرورت تدوین طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در فیروزآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، جهانبخش بهمنی بعدازظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور مسئولان اجرایی فیروزآباد برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر بحثی چند وجهی است که در مرحله نخست مستلزم توجه به آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به تبعات مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: در دومین مرحله موضوع افراد معتاد مطرح شد و همچنین اینکه به توانمندسازی معتادان بهبود یافته برای بازگشت آنان به چرخه و فعالیت اجتماعی باید توجه کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه آسیب‌های مختلف اجتماعی مانند ظروف مرتبط هستند و افزایش آنها در یکدیگر موثر است، ادامه داد: برای مقابله با معضل اعتیاد که می‌تواند حیات جامعه را به خطر بیاندازد باید از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

بهمنی با اشاره به تغییر گرایش مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی، اضافه کرد: مواد مخدر مقوله‌ای ثابت نیست و هر روز معضل جدیدتری به آن افزوده می‌شود، به طوری که امروزه انواع اعتیاد و مواد مخدر شناسایی شده است.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام در امر مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: این شهدا، سندهای گویایی هستند که نشان می‌دهد ایران اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر هزینه‌های بسیاری را پرداخته است.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر تنها مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر نیست، بلکه باید زمینه‌های تقاضای مصرف این‌گونه مواد را از بین برد و این دو مقوله باید در کنار یکدیگر پیگیری شوند تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروزآباد با اشاره به کاهش سن مصرف کنندگان مواد مخدر گفت: خانواده مهم‌ترین عنصر در بازدارندگی از معضل اعتیاد محسوب می‌شود.

بهمنی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، شایسته است سازمان تبلیغات اسلامی با اعزام مبلغان و روحانیون به روستاها و مناطق آلوده، نسبت به آگاه‌سازی افکار به معضلات مواد مخدر، اطلاع‌رسانی کنند و اقدامات بازدارنده را به عمل آورند.

وی در پایان بر لزوم تدوین طرح جامع پیشگیری از اعتیاد در شهرستان تاکید کرد و خواستار عملیاتی شدن آن شد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول