اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر:

اطلس بیماری‌های نادر آماده توزیع است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر از توزیع اطلس بیماری‌های نادر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

اطلس بیماری‌های نادر آماده توزیع است

علی داوودیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بیماری‌های نادر بیماری‌هایی هستند که دامنه ابتلا به آنها بسیار کم است.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر گفت: بیماری‌هایی که از هر 10 هزار نفر حداقل یک نفر و حداکثر پنج نفر به آن مبتلا می‌شوند را طبق تعریف بیماری‌های نادر می‌گوییم.

وی ادامه داد: در حال حاضر 200 نوع بیماری در قالب تعریف شده بیماری‌های نادر در سطح کشورمان شیوع دارد.

داوودیان با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با بیماری‌های نادر خاطرنشان کرد: در این راستا اطلس بیماری‌های نادر توسط بنیاد چاپ و برای توزیع در سطح کشور آماده شده است.

وی اضافه کرد: بنیاد بیماری‌های نادر درصدد است تا با محوریت دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان‌ها مراکز این بنیاد را دایر کند.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر گفت: شیوع پایین بیماری‌های نادر باعث شده است تا تشخیص و درمان این نوع بیماری‌ها با دشواری صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: به طور معمول بیماری‌های نادر منشأ ژنتیکی دارند که تمام خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی این بیماران به صورت رایگان بوده اما مراحل دریافت دارو و درمان به عهده وزرات بهداشت و درمان است.

به گزارش فارس، بنیاد بیماری‌های نادر کشور فعالیت خود را از سال 88 آغاز کرده و هم‌اینک عضو رسمی بنیاد بیماری‌های نادر جهان است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول