اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تأمین اجتماعی استان بوشهر خبر داد

افزایش حقوق و کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بوشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر از افزایش حقوق و کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بوشهر خبر داد.

افزایش حقوق و کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالمجید رازه صبح امروز در جلسه تخصصی با کارشناسان ارشد تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران و مصوبه شورایعالی کار در اجرای مواد 96 و 111 قانون تأمین اجتماعی حقوق مستمری‌بگیران از ابتدای سال 1391 به میزان 18 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: تمام مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان که تا پایان سال 1390 برقرار شده‌اند از ابتدای سال جاری به میزان 18 درصد مستمری قابل پرداخت اسفندماه سال گذشته افزایش می‌یابد و بر اساس این مصوبه حقوق مستمری تا مبلغ 3 میلیون و 879 هزار و 540 ریال ترسیم می‌شود با توجه به بخشنامه 28 مستمری‌ها در سال جاری مبلغی نیز به‌عنوان حق سنوات به مشمولان این قانون اضافه خواهد شد.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی استان بوشهر گفت: سایر کمک‌های جنبی شامل عائله‌مندی ماهانه مبلغ 178 هزار ریال، کمک هزینه اولاد ماهانه مبلغ 36 هزار ریال تا سه فرزند و کمک هزینه همسران متکفل فرزند ماهانه 89 هزار ریال به مستمری دریافتی اضافه می‌شود.

رازه در ادامه ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی لازم به مخاطبان و تسریع در اجرا و عملیاتی کردن مصوبه مذکور بیان داشت: تصمیم خوبی که امسال در جهت رفاه حال مستمری‌بگیران گرفته شده این بوده که به منظور ارتقاء‌ قدرت خرید و ترمیم مستمری و کمک‌های جنبی مستمری‌بگیران کم درآمد چنانچه پس از افزایش‌ها درآمد حاصله کمتر از یک میلیون ریال باشد، ما به التفاوت مبلغ افزایش یافته تا مبلغ فوق محاسبه و تحت عنوان «کمک به سبد خانوار» به مستمری‌بگیران ذینفع قابل پرداخت است.

وی ادامه داد: تفاوت محاسبه حقوق فروردین لغایت تیرماه به همراه حقوق مرداد ماه سال جاری یک جا به حساب مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که بالغ بر 15 هزار و 180 نفر است(بازنشستگان 7361، از کارفتادگان 1918 و بازماندگان 5903)  واریز می‌شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول