اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

دختران فوتبالیست قم به لیگ دسته اول کشور صعود کردند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان قم از موفقیت دختران فوتبالیست قمی در صعود به لیگ دسته اول فوتبال دختران نوجوان کشور برای نخستین بار خبر داد.

دختران فوتبالیست قم به لیگ دسته اول کشور صعود کردند

زهرا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بعد از موفقیت‌های ارزشمندی که در فوتسال دختران و بانوان کشور کسب کردیم، قصد داریم برنامه‌ریزی خوبی نیز برای توسعه فوتبال در بین بانوان و دختران قمی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در واقع این برنامه‌ریزی را از مدت‌ها قبل انجام داده‌ایم و در حال حاضر در مرحله اجرای آن هستیم، بر همین اساس تیم فوتبال دختران قم برای نخستین بار در مسابقات فوتبال دختران رده سنی نوجوانان کشور شرکت کرد.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان قم افزود: حاصل حضور آماده تیم فوتبال دختران نوجوان قم در مسابقات قهرمانی کشور، کسب جواز صعود به عنوان تیم دوم گروه چهارم به مرحله نهایی رقابت‌ها و مهم‌تر از آن به دست آوردن جواز صعود به لیگ دسته اول فوتبال دختران نوجوان کشور بود.

وی یادآور شد: بهترین نفرات حال حاضر فوتبال دختران رده سنی نوجوانان قم که حاصل تلاش و دلسوزی مربیان این رشته است در ترکیب تیم فوتبال دختران قم حضور دارند و با توجه به آمادگی و استعداد بسیار بالایی که این تیم دارد، قم تلاش می‌کند یکی از مدعیان قهرمانی باشد.

سلیمی با اشاره به نخستین حضور دختران فوتبالیست قمی در رقابت‌های کشوری عنوان داشت: دختران فوتبالیست قمی در حالی برای نخستین بار حضور در مسابقات فوتبال دختران رده سنی نوجوانان قهرمانی کشور را تجربه کردند که قم در چهار سال اخیر با تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیار خوبی که در هیئت فوتبال استان قم در حال انجام است، پیشرفت‌های بسیار خوبی در فوتبال و فوتسال داشته است.

وی تصریح کرد: البته به سبب محدودیت‌هایی که برای ورزش بانوان به خصوص فعالیت بانوان ورزشکار در فضاهای باز ورزشی در استان قم وجود دارد، در این سال‌ها رشته فوتبال هنوز نتوانسته است توانمندی واقعی خود را در بین بانوان قمی نشان بدهد.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان قم عنوان کرد: فوتسال در این سال‌ها علاوه بر رشد و پیشرفت بیشتر نسبت به فوتبال، توانسته است در رقابت‌های لیگ فوتسال باشگاه‌های کشور و همچنین مسابقات فوتسال قهرمانی کشور حتی طعم شیرین قهرمانی را نیز بچشد.

وی بیان داشت: در سال قبل تیم فوتسال دختران قم در رقابت‌های فوتسال دختران نوجوان زیر 16 سال کشور که مرحله نهایی آن به میزبانی هیئت فوتبال قم در سالن 2 هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم به انجام رسید، با عبور از سد تمام حریفان به مقام قهرمانی دست یافت.

سلیمی خاطر نشان کرد: همچنین تیم فوتسال بانوان قم نیز در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتسال بانوان باشگاه‌های کشور که با شرکت تیم‌های مدعی به انجام رسید و مرحله نهایی آن نیز در گرمسار برگزار شد، با شکست تمام رقبای خود در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان کشور شد تا به لیگ دسته اول راه یابد.

وی ابراز داشت: مرحله نهایی رقابت‌های فوتبال قهرمانی دختران نوجوان کشور در زمانی که به زودی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد با شرکت هشت تیم برتر صعود کننده از گروه‌های چهار گانه برگزار می‌شود اما آنچه که تا این لحظه مشخص شده ، صعود این هشت تیم به لیگ دسته اول فوتبال دختران نوجوان کشور برای سال آینده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول