اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بی بی سی گزارش داد

بحران در سوریه حرکت اقتصادی اردن را متوقف کرده است

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری در گزارشی تاکید کرد که ادامه درگیری‌ها در سوریه ضربات اقتصادی به اردن وارد کرده است.

بحران در سوریه حرکت اقتصادی اردن را متوقف کرده است

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه بی بی سی عربی در گزارشی با اشاره به تاثیر بحران سوریه بر کشورهای همسایه این کشور، تاکید کرد که بحران در سوریه حرکت اقتصادی در اردن را متوقف کرده است.

این شبکه با اشاره به توقف تبادل تجاری بین امان و دمشق تصریح کرد که این مسئله منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار‌های اردن همزمان با ماه مبارک رمضان شده است.

بی بی سی با بیان اینکه بحران سوریه تاثیری منفی بر اقتصاد اردن داشته تاکید کرد که این مسئله مورد توجه روزمره شهروندان است و آنها هر روز این مسئله را حس می‌کنند.

یک شهروند اردنd در گفت‌وگو با این شبکه تاکید کرد که با آغاز ناآرامی‌ها در سوریه مسیرهای تجاری بسته شده و مسیر قاچاق برای ورود کالاها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گزارش تاکید دارد که توافقات تجاری گسترده‌ای بین سوریه و اردن وجود دارد و تا پیش از این همکاری دو کشور بدون موانع گمرکی بوده است و حتی یک منطقه آزاد تجاری در فاصله مرز دو کشور وجود دارد.

بی بی سی تصریح می‌کند که سالانه دو کشور بین 500 تا 600 میلیون دلار همکاری اقتصادی دارند که طی ماه‌های گذشته این همکاری شاهد کاهش چشمگیری بوده است.

"نائل الکبارتی" رئیس اتاق بازرگانی اردن در این باره ابراز داشت که حجم تبادل تجاری اردن و سوریه از 50 میلیون در ماه به 20 میلیون دلار رسیده است.

"جواد العنانی" رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی اردن نیز در این گزارش خبری تاکید کرد که با ادامه درگیری‌ها در سوریه مرز با اردن با این کشور بسته خواهد شد.

سوریه از 15 ماه پیش همزمان با دخالت برخی کشورهای عربی و غربی شاهد ناآرامی‌های بوده است.

کارشنسان سیاسی و اقتصادی بارها نسبت به سرایت بحران از سوریه به دیگر کشورهای منطقه ابراز نگرانی کرده بودند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول