اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی‌های شاه اردن با رئیس جمهور فرانسه علیه سوریه

خبرگزاری فارس: شاه اردن در دیدار با رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه علیه نظام بشار اسد در سوریه رایزنی کردند.

رایزنی‌های شاه اردن با رئیس جمهور فرانسه علیه سوریه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، "عبدالله دوم"، شاه اردن که به فرانسه سفر کرده است سه شنبه شب با "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهور جدید این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی مسائل منطقه ای و بین المللی و در راس آن تحولات منطقه پرداختند.

  در بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه آمده است که اولاند در دیدار با عبدالله دوم در کاخ الیزه آنچه را ادامه سرکوب خونین در سوریه علیه شهروندان خواند محکوم کرده و بار دیگر بر حمایت خود از ماموریت کوفی عنان فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه حمایت می کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین بر ضرورت اجرای طرح صلحی که در نشست شنبه گذشته ژنو مورد تصویب قرار گرفت تاکید کرد.

این بیانیه افزود: فرانسوا اولاند بر ضرورت کار در چارجوب شورای امنیت برای تضمین اجرای طرح ژنو و اعمال فشار بیشتر از سوی جامعه بین‌المللی برای اقدام به روند انتقال سیاسی در سوریه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: فرانسه از شرکت اردن در نشست دوستان سوریه که قرار است جمعه هفته جاری در پاریس برگزار شود پیشاپیش قدردانی می کند.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه خود به گفت وگوی اولاند با شاه اردن درباره روند صلح خاورمیانه نیز اشاره کرد و آورده است که رئیس جمهور فرانسه از پایبندی اردن به پیشبرد روند صلح و ازسرگیری گفت وگوهای سازنده بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی استقبال می کند.

دو رهبر فرانسوی و اردنی همچنین بر تحکیم همکاری های بین دو کشور در راستای آنچه تحقق ثبات و امنیت منطقه خواندند تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است اولاند بر تصمیم کشورش برای تحکیم روابط دوستانه با اردن و تعمیق شراکت فیمابین در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی تاکید کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول