اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تهران:

گنجی گوهری تکدانه در کویر خراسان جنوبی بود

خبرگزاری فارس: شهردار تهران با اشاره به اینکه پروفسور گنجی مجاهد واقعی عرصه علم و دانش بود، گفت: گنجی گوهری تکدانه در کویر خراسان جنوبی بود.

گنجی گوهری تکدانه در کویر خراسان جنوبی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر پدر علم جغرافیای نوین و هواشناسی ایران در بیرجند، با اشاره به اینکه محمدحسن گنجی مجاهد واقعی در عرصه علم و دانش بود، اظهار کرد: این استاد و دانشمند بزرگ مایه افتخار ایران و به ویژه خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی متدین، نجیب و ولایت‌مدار هستند و تربیت و اخلاق مردم این خطه همیشه زبانزد همه بوده و جوهره عمیق دینی در وجودشان همیشه جاری است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی با همه سختی‌ها و مشکلات در زندگی همیشه در همه صحنه‌ها حاضر بوده‌اند، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خوب خراسان جنوبی در کنار محرومیت‌ها داشتن چهره درخشان در عرصه‌های علمی و جهاد فی سبیل‌الله است.

قالیباف با بیان اینکه طبیعت پروفسور گنجی با علم عجین بود، تصریح کرد: گنجی فردی خستگی‌ناپذیر بود و این خصلت انسان‌های این خطه کویری است و این روحیه را با همه وجودش به تمام دانشجویان خود منتقل کرد.

وی ادامه داد: پروفسور گنجی انسانی رحیم بود که وحدت و همدلی در تمام وجودش موج می‌زد و باید دانشمندان و جوانان امروز این ویژگی‌ مهم را الگوی خود قرار دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه همدلی و محبت را گنجی در جامعه دانشگاهی تزریق کرد، گفت: پروفسور گنجی پیشرفت در کشور و جامعه را بر اساس تلاش مستمر می‌دانست و به همین سبب تا آخرین لحظات عمر خود با تمام قوا فعال بود.

قالیباف با اشاره به اینکه اراده انسان قوی است و باید مشکلات را کنار گذاشت، افزود: راه پیچیده است ولی پروفسور گنجی معتقد بود که فکر انسان پیچیده‌تر است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی دارای چهره‌های فرهنگی و علمی زیادی است که باید مورد توجه جوانان این مرز و بوم قرار گیرد.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول